Τη δυσαρέσκειά του εκφράζει σήμερα το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, σχετικά με την άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να παραχωρήσει τον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου για τις ανάγκες των γυρισμάτων της βρετανικής τηλεοπτικής σειράς «The Little Drummer Girl», η οποία βασίζεται στο βιβλίο του Τζον Λε Καρέ, σε σκηνοθεσία του διακεκριμένου Νοτιοκορεάτη καλλιτέχνη Παρκ Τσαν Γουκ (δημιουργού των ταινιών «Oldboy», «Stoker», «Η εκδίκηση μιας κυρίας» κ.ά).
Προηγήθηκε η χθεσινή σκληρή δήλωση του γενικού γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρη Κρέτσου, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε πως η απόφαση του ΚΑΣ «αναδεικνύει για μία ακόμα φορές τις παθογένειες που έχουμε ως χώρα», σημειώνοντας:
«Την ίδια στιγμή που ολόκληρος ο ελληνικός λαός κάνει υπερπροσπάθεια για να υπερβούμε όλοι μαζί την περίοδο της επιτροπείας, με μία μόνο αξιολόγηση να μας χωρίζει από την οριστική έξοδο από τα μνημόνια, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αρμενίζει σε δικές του ήρεμες θάλασσες σαν να μην έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια απολύτως τίποτα».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου:
«Το ΕΚΚ γνωρίζει και παρακολουθεί εδώ και καιρό τα βήματα που έχει ακολουθήσει η εταιρεία παραγωγής για την απόκτηση αδειών για τα γυρίσματα της σειράς στην Ακρόπολη και στο Σούνιο, έχει προσκομίσει όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα και έχει ενθαρρύνει τους εκπροσώπους της εταιρείας να πραγματοποιήσουν παράσταση στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για την υποστήριξη του αιτήματός τους.
Ένα χρόνο μετά την σύσταση του Hellenic Film Commission, της αρμόδιας Διεύθυνσης του ΕΚΚ για την προβολή της Ελλάδας και την προσέλκυση διεθνών παραγωγών, αρνητικές αποφάσεις του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου απέναντι σε αντίστοιχα αιτήματα, τόσο υψηλού κύρους, δυσχεραίνουν το έργο του.
Η εξέλιξη της συνεδρίασης του ΚΑΣ, την Τρίτη 27 Μαρτίου 2018, ως προς την συγκεκριμένη παραγωγή, σε μια στιγμή που η χώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία ανάπτυξης και ολοκλήρωσης των απαιτούμενων εργαλείων (ενεργό Film Commission, επενδυτικό κίνητρο), δημιουργεί εμπόδια στην προσπάθεια να γίνει επιτέλους πράξη η “προσέλκυση διεθνών παραγωγών”.
Ένα από τα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα μιας χώρας, σαν την Ελλάδα, είναι οι αρχαιολογικοί και ιστορικοί χώροι της (δεκαοχτώ από τους οποίους προστατεύονται από την UNESCO).
Οφείλει, λοιπόν, να τους αξιοποιήσει, να τους αναδείξει και να τους προβάλει μέσα από την οπτικοακουστική βιομηχανία, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τη χρησιμότητά τους στο χτίσιμο του branding μιας χώρας φιλικής προς τις κινηματογραφικές παραγωγές.
Τον Νοέμβριο του 2017, σε εκδήλωση του European Film Commissions Network στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η κ. Petra Kammerevert, ευρωβουλευτής και πρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας, δήλωσε: “Το 2018 θα είναι Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Δεν ήταν εύκολο να το κερδίσουμε. Οι αρχαιολογικοί χώροι πολιτιστικής κληρονομιάς θα έπρεπε να αξιοποιούνται περισσότερο στις ταινίες διότι εκεί αναδεικνύονται με εκπληκτικό τρόπο και δημιουργούν συναισθηματικούς δεσμούς με το κοινό”.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το Hellenic Film Commission, από το καλοκαίρι του 2017, έχει εισηγηθεί προς τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Πολιτισμού τις προτάσεις τους, για μια νέα διαδικασία αδειοδότησης κινηματογράφησης σε αρχαιολογικούς χώρους και μια νέα λογική στον καθορισμό των αντίστοιχων τελών, σεβόμενοι τόσο το πολιτιστικό απόθεμα της χώρας, όσο και τις δυνατότητες που παρέχονται για την προβολή και αξιοποίησή του, μέσω των οπτικοακουστικών παραγωγών, στην κατεύθυνση της ευρύτερης ανάπτυξης της κινηματογραφικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Εν κατακλείδι, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου αναμένει την επικείμενη οριστικοποίηση και υπογραφή των Υ.Α. και Κ.Υ.Α. (αδειοδότησης και καθορισμού των τελών κινηματογράφησης αντίστοιχα) συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία του στη διαμόρφωση μιας ενιαίας στρατηγικής της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί ο κοινός στόχος της προσέλκυσης διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών».