Πόσες φορές έχετε υπάρξει επιβάτης αεροπλάνου; Γνωρίζετε ότι έχετε δικαιώματα και ποια είναι αυτά;
Με περισσότερους από 870 εκατ. επιβάτες να ταξιδεύουν κάθε χρόνο στην ΕΕ, τα δικαιώματα αυτά αποκτούν πρόσθετη αξία.
Κάποια από αυτά είναι η επιστροφή χρημάτων, η εναλλακτική μεταφορά, η χρηματική αποζημίωση κ.α
Επιστροφή χρημάτων ή εναλλακτική μεταφορά
Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, έχετε δικαίωμα είτε να προωθηθείτε στον τελικό προορισμό σας υπό παρεμφερείς συνθήκες είτε να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας και, αν χρειαστεί, να επιστρέψετε χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής σας.
Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης (δηλαδή, αν η πτήση σας καθυστερήσει πέντε ή περισσότερες ώρες), δικαιούστε επίσης αποζημίωση. Στην περίπτωση αυτή, η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή να σας παράσχει περαιτέρω βοήθεια.
Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από δύο ώρες ή τέσσερις ώρες, αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από
01/ Για πτήσεις εντός της ΕΕ. Έως 1.500 χλμ.: 250 ευρώ. Πάνω από 1.500 χλμ.: 400 ευρώ.
02/ Για πτήσεις μεταξύ αεροδρομίου τής ΕΕ και αεροδρομίου εκτός ΕΕ. Έως 1.500 χλμ.: 250 ευρώ. Από
Αν ο αερομεταφορέας σάς προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.
Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες (π.χ., σε κακές καιρικές συνθήκες) ή αν είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης ή αν σας προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης.
Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών, μπορεί να μη δικαιούστε αποζημίωση, ο αερομεταφορέας οφείλει ωστόσο να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:
-να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε),
-να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό,
-να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία τής επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις).
Ακόμη, όμως, και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, αν χρειάζεται, για όση ώρα περιμένετε έως ότου επιβιβαστείτε σε άλλη πτήση.
Χάθηκαν οι αποσκευές σας;
Αν οι αποσκευές που έχετε παραδώσει φθαρούν ή καθυστερήσουν, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση από τον αερομεταφορέα μέχρι και 1.220 ευρώ. Μην ξεχάσετε, ωστόσο, να υποβάλετε σχετική δήλωση εντός 7 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας (ή 21 ημερών σε περίπτωση καθυστερημένης παραλαβής).
Αν μεταφέρετε μαζί σας στο ταξίδι ακριβά αντικείμενα, μπορεί να δικαιούστε –έναντι κάποιου αντιτίμου– αποζημίωση μεγαλύτερη από 1.220 ευρώ, εφόσον έχετε προηγουμένως υποβάλει ειδική δήλωση στον αερομεταφορέα το αργότερο κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.
Τι να προσέξετε στην ηλεκτρονική κράτηση
Όταν αγοράζετε ηλεκτρονικά το εισιτήριό σας, η συνολική τιμή τού εισιτηρίου (συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των υποχρεωτικών συμπληρωματικών επιβαρύνσεων) πρέπει να είναι γνωστή εξαρχής, ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε τις τιμές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και να κάνετε τη σωστή επιλογή.
Εκτός από την τελική τιμή, πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια ο αεροπορικός ναύλος, οι φόροι, τα τέλη αεροδρομίου, καθώς και λοιπές επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις ή τέλη (π.χ., για την ασφάλεια ή για τα καύσιμα).
Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.