Άμεση προτεραιότητα έβαλε ο νέος υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης την «επανεκκίνηση» των μεγάλων έργων και πρωτίστως η επίλυση των προβλημάτων – χρηματοδότησης αλλά και τεχνικών – που υπάρχουν στους 4 από τους 5 μεγάλους οδικούς άξονες
Η νέα στάση των παραγόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυρίως η τοποθέτηση – πρόταση του Προέδρου του Γιούρογκρουπ Ζ.Κ.Γιούνκερ να μην είναι απαραίτητη η συμμετοχή με Εθνικούς Πόρους στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, αναμένεται να δώσει «νέα πνοή» σε μία σειρά από έργα που έχουν «βαλτώσει» αλλά και να προωθηθούν άλλα που θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της χώρα μας.
Εν τω μεταξύ προς τα τέλη Αυγούστου εκτιμάται, ότι θα υπάρξει και η μείωση των διοδίων, όπως έχει δεσμευτεί το υπουργείο.
Στάδιο αποπεράτωσης
Σε ότι αφορά τους πέντε οδικούς άξονες αυτός που έχει προχωρήσει αρκετά και βρίσκεται σχετικά κοντά στο στάδιο της αποπεράτωσης του είναι ο άξονας που ανέλαβε η κοινοπραξία Μορέας, Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη.
Υπάρχουν κάποια προβλήματα αλλά το έργο δεν θα καθυστερήσει πολύ. Αρκετά καλά προχωρά και ο Άξονας Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας και πρόσφατα μάλιστα διανοίχθηκε μια πολύ μεγάλη σήραγγα στα Τέμπη.
Τα «αγκάθια»
Στα υπόλοιπα τρία έργα υπάρχουν σημαντικά προβλήματα και όχι μόνο θα υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση τους αλλά κάποια τμήματα τους κινδυνεύουν να μην κατασκευασθούν όπως το τμήμα της Ολυμπίας οδού στη Ζαχάρω Ηλείας λόγω των προσφυγών για την λίμνη Καϊάφα που είναι προστατευόμενη περιοχή.
Το υπουργείο Υποδομών αναζητά νέα λύση , νέα χάραξη ουσιαστικά, βορείως της Πόλης της Ζαχάρως και αυτό όπως είναι φυσικό θα “παγώσει ” για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το έργο. Προβλήματα με νέα χάραξη υπάρχουν στον ίδιο άξονα και στα Βραχνέικα καθώς κι εκεί έχουν γίνει προσφυγές.
Μετά το Αντίρριο στην Ιόνια
Στην Ιόνια οδό υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μετά το Αντίρριο αφού η σύμβαση προβλέπει ένα τμήμα του δρόμου “να πατήσει” πάνω στον παλιό εθνικό δρόμο λόγω ενός βιοτόπου αλλά οι κάτοικοι έχουν κάνει προσφυγές και έτσι αναζητείται η λύση σήραγγας γεγονός που θα επιβαρύνει το κόστος.
Από Λαμία προς Εγνατία
Πιο σοβαρά είναι τα προβλήματα στον Άξονα Ε65 από Λάμια μέχρι Εγνατία καθώς έχουν καθυστερήσει πολύ οι απαλλοτριώσεις στις οποίες έπρεπε να είχε προχωρήσει το Ελληνικό Δημόσιο.
Προς το τέλος Ιουλίου εκτιμάται ότι θα υπογραφεί η τελική συμφωνία μεταξύ υπουργείου και κοινοπραξιών, συμφωνία που μονογραφήθηκε πρόσφατα και η οποία θα επανεκκινήσει τα έργα, καθώς οι τράπεζες που συμμετείχαν στις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, αναμένεται να ξαναρχίσουν τις χρηματοδοτήσεις.