Διαγωνισμός για την εκπόνηση της μελέτης που αφορά το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης θα γίνει το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε σήμερα τη διακήρυξη της δημοπρασίας και τους όρους δημοπράτησης για τη διεξαγωγή του.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστα Γιουτίκα, η μελέτη αυτή, όταν ολοκληρωθεί, θα δώσει στην Περιφέρεια τη δυνατότητα να καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο, δηλαδή τις χρήσεις γης, που πρέπει να ενοποιηθούν στο πλαίσιο της διαμόρφωσης ενός ενιαίου παραλιακού μετώπου μήκους 42 χιλιομέτρων, από το Καλοχώρι δυτικά, μέχρι το Αγγελοχώρι ανατολικά της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Γιουτίκας εκτιμά ότι η μελέτη θα ολοκληρωθεί σε ένα εξάμηνο και σε αυτήν θα ενσωματωθούν, σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που έγινε το περασμένο χρονικό διάστημα και με τους επτά εμπλεκόμενους δήμους. “Έχει επιτευχθεί μια μεγάλη, ιστορική συμφωνία με τους επτά δήμους” δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ. Παράλληλα γνωστοποίησε ότι μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και την κατάθεση, εκ μέρους της Περιφέρειας, ενός πλήρους φακέλου στο υπουργείο, αναμένεται η έγκριση του Προεδρικού Διατάγματος που απαιτείται, ώστε να δεσμευτούν οι χρήσεις γης.
“Μετά το Προεδρικό Διάταγμα θα πρέπει να γίνει ένας ενιαίος αρχιτεκτονικός σχεδιασμός, που θα αποτυπώνει στο χαρτί, στην πράξη, τι έργα πρέπει να γίνουν” τόνισε. Ως χαρακτηριστικά ζητήματα, που αναμένεται να λυθούν μέσω αυτού του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, ανέφερε τα παραδείγματα της ανάγκης διαπλάτυνσης της παλιάς παραλίας, της ενοποίησής της με το μεγάλο κομμάτι των 200 στρεμμάτων, όπου θα γίνουν το μητροπολιτικό πάρκο και το μουσείο ολοκαυτώματος, της ενοποίησης της περιοχής μετά το Μέγαρο Μουσικής με το παραλιακό μέτωπο και της επίλυσης των ζητημάτων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, κοντά στο αεροδρόμιο.
“Όλα αυτά και πολλά ακόμη πρέπει να χωροθετηθούν και να τακτοποιηθούν” σχολίασε και υπογράμμισε ότι ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα αφορά τη χρηματοδότηση των έργων. “Σχεδιάζουμε ένα τεράστιο έργο, που θα αλλάξει την όψη της πόλης, ωστόσο απαιτεί χρονοβόρες διαδικασίες και εκατοντάδες εκατομμύρια για την περίπτωση που η υλοποίησή του γίνει ενιαία” ανέφερε. Εναλλακτικά επισήμανε ότι θα μπορούσαν να εκτελούνται έργα τμηματικά ενώ σε ό,τι αφορά τους πόρους που θα αναζητηθούν τόνισε: “και από το ΕΣΠΑ μπορούν να αναζητηθούν πόροι, όπως συνέβη και με την νέα παραλία, ωστόσο μιλάμε και για κεντρικούς πόρους, και για άλλους πόρους από την ΕΕ και για αναμόχλευση κεφαλαίων. Θα ζητήσουμε και από τους μελετητές στο επόμενο στάδιο να προτείνουν τρόπους χρηματοδότησης”.
Σημειώνεται ότι την πρωτοβουλία για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης ανέλαβε η Περιφέρεια, η οποία προχώρησε στη συνέχεια στη συγκρότηση ομάδας εργασίας και στη διαβούλευση με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και τους επτά δήμους. Στόχος του εγχειρήματος είναι η δημιουργία μιας συνεχόμενης παράκτιας ζώνης αναψυχής και ενός μεγάλου άξονα περιπάτου, που θα επιτρέπει την απρόσκοπτη μετακίνηση των πολιτών με τα πόδια ή με ποδήλατο, θα διαθέτει θαλάσσια συγκοινωνία και θα συνδέει μεταξύ τους όλους τους σημαντικούς χώρους πολιτισμού και αθλητισμού με τα ιστορικά σημεία και τα τοπόσημα της πόλης.