Φτάσαμε στο σημείο να στερούμε το κρέας και το ψάρι στα παιδιά μας. Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα του ΙΝΚΑ κατά την οποία η μείωση στην αγορά τροφίμων ξεπερνά το 20%.
Αυτό επιβεβαίωσε σε συνέντευξη του ο πρόεδρος του Ινστιτούτου καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης, παρατηρώντας στροφή των καταναλωτών στα φθηνά και μη επώνυμα προϊόντα
«Κατά 30% έχει μειωθεί και η κατανάλωση κρέατος και ψαριών», σημειώνει χαρακτηριστικά ενώ όπως επισημαίνει περισσότεροι από 6 στους 10 δεν θα πάνε εφέτος καθόλου διακοπές.
Ασφυξία
Ο κ. Λεχουρίτης εξηγεί πως οι οικονομικές συνθήκες έχουν μεταβάλει και τις συνήθειες των καταναλωτών, και ως προς το θέμα της αγοράς τροφίμων, και ως προς το θέμα των υπολοίπων αγορών.
«Ο καταναλωτής σήμερα έχει χάσει από το εισόδημά του πάνω απ 15%, ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι, με αποτέλεσμα η αγορά να ασφυκτιά, να μην μπορεί να βρει το δρόμο της, και δεν φτάνει μόνο αυτό έρχονται τα επιπλέον πρόσθετα μέτρα να επιβαρύνουν σε πολύ υψηλό βαθμό τα ήδη επιβαρυμένα νοικοκυριά.
Η ασφυξία που βιώνει σήμερα η αγορά, η εξαθλίωση που βιώνουν κάποιοι συμπολίτες μας, δυστυχώς δεν φτάνουν στα γραφεία της κυβέρνησης. Με το να εξαγγέλλουν διαφοράς προφάσεις ότι βεβαίως τα μέτρα είναι σκληρά, αλλά είναι μέτρα τα οποία δεν έχουν διαφορετική λύση, δεν μας βρίσκει σύμφωνους».
Προτιμούν όσπρια
Στην συνέχεια ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ υπογράμμισε πως η αγορά τροφίμων παρουσιάζει πτώση μεγαλύτερης της τάξης του 20%.
«Η μείωση να σας δώσω να καταλάβετε στην αγορά τροφίμων αγγίζει, ίσως και ξεπερνά το 20%, οι καταναλωτές έχουν γυρίσει στα φθηνά και μη επώνυμα προϊόντα, τα προϊόντα brand name της αγοράς δυστυχώς έχουν χάσει ένα πολύ μεγάλο μερίδιο, και οι καταναλωτές έχουν επιστρέψει σε αμυλώδη και όσπρια για να καλύψουν το φαγητό τους.
Αυτό δηλώνει ότι έχει μειωθεί κατά 30% η κατανάλωση κρέατος και ψαριών. Θεωρώ ότι υπό αυτές τις συνθήκες και αν συνεχίσει η ίδια κατάσταση θα δούμε χειρότερες μέρες»..