Τριπλασιάστηκαν οι αναφορές των καταναλωτών στο Συνήγορο του Καταναλωτή το 2018 σε σχέση με το 2010, φτάνοντας τις 10.843 έναντι των 3.697 που υπήρχαν με την έναρξη της οικονομικής κρίσης.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή πέτυχε στο διάστημα αυτό εντυπωσιακά ποσοστά επίλυσης που αγγίζουν το 83% των υποθέσεων. Η επίλυση των διαφορών επιτυγχάνεται εξωδικαστικά σε μέσο χρόνο κάτω των τριών μηνών. Η Αρχή παράλληλα συναντά τη θετική ανταπόκριση της πλειονότητας (93,5%) των προμηθευτών, παρά το γεγονός ότι οι διαδικασίες εναλλακτικής επίλυσης είναι προαιρετικές.
Η Ανεξάρτητη Αρχή προχώρησε σε σημαντικές παρεμβάσεις σε τομείς όπου διαπιστώθηκαν τα μεγαλύτερα προβλήματα και σημειώθηκαν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όπως ο τομέας της ενέργειας , των τηλεπικοινωνιών, του ηλεκτρονικού εμπορίου και των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών.
Οπως σημειώνεται σε μία δύσκολη εποχή έντονης αμφισβήτησης των θεσμών, οι επιδόσεις αυτές αναδεικνύουν την αξιοπιστία της Αρχής και την ενδυνάμωσή της στη συνείδηση τόσο των καταναλωτών όσο και των προμηθευτών ως χρήσιμου και κυρίως αποτελεσματικού φορέα εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, παρά την έλλειψη σε προσωπικό, θα συνεχίσει να δίνει τη μάχη για την υπεράσπιση και προώθηση των δίκαιων αιτημάτων των καταναλωτών, συμβάλλοντας όχι μόνο στην αποκατάσταση του δικαίου αλλά και στην εδραίωση του σεβασμού των δικαιωμάτων τους.