Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων
Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, βάζει το υπουργείο Παιδείας καθώς – εκτός απροόπτου – θα ανακοινώσει εντός της ημέρας τον αριθμό των εισακτέων για τα τμήματα και τις σχολές της ανώτατης εκπαίδευσης.
Την περσινή χρονιά ο αριθμός των εισακτέων είχε ανέλθει σε 74.692 ενώ φέτος αναμένεται – σύμφωνα με πληροφορίες – να είναι αυξημένος ελέω και της προεκλογικής περιόδου που διανύουμε.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πόσες θέσεις θα δοθούν στις πρωτοκλασάτες σχολές των ανώτατων ιδρυμάτων, εκεί δηλαδή όπου υπάρχει αυξημένος ανταγωνισμός και παρατηρείται κάθε χρόνο «σφαγή» αριστούχων.
Το νέο μηχανογραφικό
Τη φετινή χρόνια πάντως οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα ολοκαίνουργιο μηχανογραφικό δελτίο καθώς θα υπάρχουν τεράστιες αλλαγές σε σχέση με πέρυσι λόγω των συγχωνεύσεων μεταξύ πανεπιστήμιων και ΤΕΙ.
Έτσι, επειδή στο νέο μηχανογραφικό θα υπάρχουν αρκετά νέα τμήματα και πολλές μετονομασίες σχολών, θα είναι ακόμη πιο επίφοβη η οποιαδήποτε πρόβλεψη για τις βάσεις εισαγωγής ανά επιστημονικό πεδίο, αμέσως μετά τη λήξη των πανελλαδικών και κυρίως μετά την ανακοίνωση των βαθμολογικών επιδόσεων.
Η ζήτηση «βαρόμετρο» για την πορεία των βάσεων
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η ζήτηση των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο αλλά και ο προσφερόμενες θέσεις που θα δώσει το υπουργείο Παιδείας ανά τμήμα και σχολή, είναι οι δύο παράγοντες που μαζί με την ευκολία/δυσκολία των θεμάτων θα καθορίσουν την πορεία των βάσεων.
Τα τελευταία χρόνια, η αγωνία των υποψηφίων να εισαχθούν σε τμήματα που προσφέρουν επαγγελματικές προοπτικές, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, έχουν οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση σε μία ομάδα σχολών. Ιατρικές, Οικονομικές, Νομικές, Πολυτεχνικές, Φυσικοθεραπείας, είναι μερικές μόνο από αυτές που έχουν δει τα τελευταία χρόνια να αυξάνονται οι «μετοχές» τους.
Δεν αποκλείεται στη φετινή χρονιά να αποτυπωθεί ένα αυξημένο ενδιαφέρον υποψηφίων για τις λεγόμενες καθηγητικές σχολές, λόγω και των προεκλογικών εξαγγελιών για χιλιάδες διορισμούς στην εκπαίδευση.