Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας στο ΕΚΠΑ θα παραθέσει ομιλία για τους σκοπούς του σωματείου ΠΝΟΗ- Φίλοι Εντατικής Θεραπείας Παιδιού, μέλος της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί»
Ένα μαγικό ταξίδι στο χρόνο με οδηγό την Μαρία Ευθυμίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιστορίας στο ΕΚΠΑ θα έχουν την δυνατότητα να ζήσουν όσοι βρεθούν στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, την Πέμπτη 30 Μαΐου 2019 και ώρα 19:00.
Θα είναι ξεχωριστή ομιλία καθώς ο σκοπός της θα είναι φιλανθρωπικός για τη στήριξη του σωματείου
ΠΝΟΗ-Φίλοι Εντατικής Θεραπείας Παιδιού, μέλος της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί».
Με αφορμή την ομιλία της «Τα ισχυρά σημεία του Ελληνισμού κατά τη διάρκεια των 4.000 χρόνων της καταγεγραμμένης ιστορίας του», η κα. Μαρία Ευθυμίου, εξηγεί γιατί η Ελλάδα είναι συνώνυμη με την έννοια του Πολιτισμού, για το αίσθημα ευθύνης που έχει όταν διδάσκει και για το πως η διαδραστική εκπαίδευση κάνει τους μαθητές να αγαπήσουν την Ιστορία. Τονίζει δε πως η Ιστορία χρειάζεται να διδάσκεται έτσι ώστε να γίνεται κατανοητή η αλληλουχία των φαινομένων και των εξελίξεων.
Η Ελλάδα είναι η χώρα που ο πολιτισμός είναι συνώνυμος της ιστορίας. Εσείς έχετε αναλάβει το ρόλο της εκπαίδευσης των νέων γενεών. Διακατέχεστε από αίσθημα ευθύνης; Πως είναι να διαμορφώνετε τους αυριανούς επιστήμονες και το ευρύτερο κοινό;
«Το αίσθημα ευθύνης είναι πάντα μεγάλο όταν διδάσκει κανείς. Είναι, όμως, και συναρπαστικό, γιατί εμπεριέχει πνευματική απόλαυση και πρόκληση τόσο για τον διδάσκοντα όσο και για τους διδασκομένους».
Θα δώσετε μια ομιλία στην αίθουσα του «Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός» για τους σκοπούς του σωματείου Πνοή-Φίλοι Εντατικής Θεραπείας Παιδιού, μέλος της Ένωσης Μαζί για το Παιδί, «Τα ισχυρά σημεία του Ελληνισμού κατά τη διάρκεια των 4.000 χρόνων της καταγεγραμμένης ιστορίας του». Θα μας δώσετε μια γεύση της ομιλίας σας;
«Στην ομιλία μου για τα παιδιά που υποστηρίζει η Πνοή, στον «Παρνασσό», θα αναφερθώ σε σημεία του Ελληνισμού που άντεξαν και έλαμψαν στον χρόνο, όπως π.χ. είναι η ελληνική γλώσσα, η ελληνική εμπορική ναυτιλία κά».
Τέλος, πως θα έπρεπε να διδάσκεται η Ιστορία στα σχολεία για να αγαπηθεί; Έχετε να προτείνετε διαδραστικούς τρόπους;
«Η Ιστορία χρειάζεται να διδάσκεται έτσι ώστε να γίνεται κατανοητή η αλληλουχία των φαινομένων και των εξελίξεων. Και, φυσικά, απαιτεί από τον διδάσκοντα να δίνεται σε αυτήν με καρδιά και πίστη».