Ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η αλλαγή της διοίκησης του ΟΑΣΘ, με στόχο την αντιμετώπιση των πιεστικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο οργανισμός και τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του. Όπως αναφέρει η “Καθημερινή”, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ακυρώσει τον διαγωνισμό για την προμήθεια των 750 λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ και τον ΟΑΣΑ, καθώς δεν υπάρχει η απαραίτητη χρηματοδότηση, αλλά και ούτε η κατάλληλη προετοιμασία.
Αναφορικά με την αλλαγή διοίκησης στον ΟΑΣΘ, την ερχόμενη Τρίτη αναμένεται να μεταβεί στη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης προκειμένου να συζητήσει το θέμα με τον απερχόμενο πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Στέλιο Παππά. Ο τελευταίος παρά τις απειλές περί παραίτησής του, εφόσον η νέα κυβέρνηση δεν γνωστοποιήσει στον ίδιο τη στρατηγική που έχει για τον ΟΑΣΘ, φέρεται να έχει κάνει πίσω. Έχει ανακαλέσει την επίμαχη επιστολή παραίτησής του.
Έτσι, η ηγεσία του υπουργείου ετοιμάζεται για την απόλυση του, εκτιμώντας στο σύνολο της ότι ο ίδιος θα επιδιώξει αγωγές για την απόλυση αυτή.
Φαβορί για την θέση του CEO του ΟΑΣΘ φέρεται ο Γιώργος Σπανός, πρώην διευθυντής κίνησης του οργανισμού. Στο πρόσωπο του, σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αποδίδει την τεχνοκρατική διάσταση που θέλει να προσδώσει στη διοίκηση του οργανισμού. Το ίδιο πρόκειται να συμβεί και με τον νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ, του οποίου το όνομα αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός των επομένων ημερών.
Στις προτεραιότητες της κυβέρνησης για τον ΟΑΣΘ είναι πρωτίστως η αύξηση του στόλου οχημάτων που θα ανακουφίσει τις μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων. Ωστόσο, αυτό θα πρέπει να γίνει εκ των ενόντων και όχι μέσω της “φαραωνικής” προμήθειας 750 λεωφορείων, προϋπολογισμού 461 εκατ. ευρώ, που είχε ξεκινήσει ο προκάτοχος του κ. Καραμανλή, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ. Σπίρτζης όχι μόνο προχώρησε σε μια προμήθεια –μαμούθ χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη χρηματοδότηση, αλλά και εκίνησε χωρίς την προετοιμασία της κατάλληλης υποδομής. Όπως ανέφερε στέλεχος της αγοράς, “η χώρα θα πραγματοποιήσει την μεγαλύτερη προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων στην Ευρώπη- πιθανώς να έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων από όλες τις χώρες της ΕΕ-χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή για να υποστηρίξει τη λειτουργία τους”.