Εκατοντάδες πολίτες σχηματίζουν ουρές στα γραφεία της ΔΕΗ προσδοκώντας σ’ ένα διακανονισμό των οφειλών τους, μιας και αδυνατούν, εδώ και μήνες, να πληρώσουν τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της ΔΕΗ, το 8% των καταναλωτών καθυστερεί να πληρώσει το λογαριασμό περίπου για ένα εξάμηνο, ενώ το 2% δεν πληρώνει τους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς και πέραν του εξαμήνου. Από την επιχείρηση επισημαίνεται ότι από τα 250.000 νοικοκυριά στα οποία λόγω χρεών διέκοψε η ΔΕΗ την παροχή ρεύματος, περίπου 100.000 δεν επανασυνδέθηκαν. Ανάμεσά τους υπάρχουν αρκετές μικρές επιχειρήσεις που κλείνουν. Στελέχη της ΔΕΗ χαρακτηρίζουν «ασύμφορο» το διακανονισμό λέγοντας ότι αν δεν πληρωθούν οι λογαριασμοί εντός τριμήνου, επιβαρύνονται με επιτόκιο 6,5%.
Ως «συνεπείς» πελάτες κρίνουν τους μισθωτούς, οι οποίοι εξαναγκάζονται να εφαρμόζουν αυστηρό προγραμματισμό στις οφειλές τους. Υπέρογκες θεωρούν οι καταναλωτές, αλλά και οι εκπρόσωποι της επιχείρησης, τις έμμεσες επιβαρύνσεις που «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς του ρεύματος: 13% ΦΠΑ, 1,2 δισ. ετησίως για δημοτικά τέλη, 300 εκατ. ευρώ υπέρ ΕΡΤ, πρόσθετα ειδικά τέλη, φόρος κατανάλωσης δικαιωμάτων τελωνειακών.
Καλλιτέχνες, φοιτητές, άνεργοι, συνταξιούχοι και καταστηματάρχες, η γενιά των τριαντάρηδων, είναι ορισμένοι από τους εκατοντάδες καταναλωτές που περνούσαν την πόρτα με το ταμπελάκι «Αιτήσεις Διακοπών» στην κεντρική υπηρεσία.