Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Λίγες ώρες χωρίζουν το καταναλωτικό κοινό από την «Μαύρη Παρασκευή» ή αλλιώς «Black Friday» η οποία την φετινή χρονιά πέφτει στις 29 Νοεμβρίου.
Οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν την συγκεκριμένη ημέρα τα ψώνια τους σε αρκετά χαμηλότερες τιμές, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές σε μια μεγάλη λίστα με προϊόντα. Ωστόσο, κατά την διάρκεια των αγορών χρειάζεται μεγάλη προσοχή από το καταναλωτικό κοινό για τυχόν παραπλανητικές προσφορές. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο ο τετραψήφιος αριθμός 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή θα βρίσκεται σε λειτουργία προκειμένου οι καταναλωτές να προχωρούν σε καταγγελίες.
Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών για την «Black Friday»
Εν όψει της Black Friday, παράγοντες της αγοράς έχουν αρχίσει να δίνουν τις δικές συμβουλές προς τους καταναλωτές. Για τη Black Friday, ωστόσο, εξέδωσε ανακοίνωση και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, τονίζονται ότι «είναι μια ημέρα γιορτής του εμπορίου που αφορά όλο τον εμπορικό κόσμο, ανεξαρτήτως μεγέθους επιχείρησης και κατηγορίας προϊόντων».
Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, συμμετέχοντας στη Black Friday «οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις πωλήσεις τους και ενισχύουν άμεσα την ρευστότητα τους, αλλά παρέχουν παράλληλα την δυνατότητα στους καταναλωτές, να επωφεληθούν από τις πολύ χαμηλές τιμές σε συγκεκριμένα είδη».
«Η έρευνα αγοράς αποτελεί πάντοτε χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή, για να επιλέξει με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που καλύπτουν τις προσωπικές του ανάγκες, συνυπολογίζοντας τη σχέση ποιότητας και τιμής, ειδικά για είδη τα οποία έχουν υψηλή αξία αγοράς.
«Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, καλεί τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν προς το συμφέρον τους τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου και ταυτόχρονα επισημαίνει στον επιχειρηματικό κόσμο, τον κίνδυνο ο θεσμός αυτός να χάσει το σκοπό και την αίγλη του, εάν μετατραπεί από ημέρα γιορτής του εμπορίου, σε μία ακόμη παρατεταμένη και αναιμική περίοδο προσφορών».
Αγορές στο διαδίκτυο την Black Friday
Σημειώνεται καταληκτικά ότι οι καταναλωτές, σύμφωνα με την γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα πρέπει να δείξουν επίσης ιδιαίτερη προσοχή και στις αγορές μέσω διαδικτύου.
Τι προσέχουμε σε αγορές την Black Friday
Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει
-Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
– Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).
– Την διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
– Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
– Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
– Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).
Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:
-Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
– Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
-Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
-Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.