Το πρώτο εξάμηνο του 2020
Την επαναφορά του «Point System» για τους παραβάτες του ΚΟΚ, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020, στο δήμο Αθηναίων, σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», το σύστημα αυτό θα ενημερώνεται από τροχονόμους μέσω τάμπλετ. Όσοι συνεχίσουν να διατηρούν κακή οδική συμπεριφορά θα μαζεύουν «πόντους» οι οποίοι θα τους φέρνουν αντιμέτωπους με ποινές, μεταξύ αυτών και την αφαίρεση διπλώματος.
Σε πολλές περιπτώσεις, εξαιτίας της μεγάλης γραφειοκρατίας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν περιστατικά που δείχνουν ότι οδηγοί που έχουν παραβεί τον ΚΟΚ και η πράξη τους έχει καταγραφεί, δεν φτάνει αυτό ποτέ στους ίδιους, σημειώνει η εφημερίδα.
Μάλιστα, ενώ βεβαιώνονται οι παραβάσεις, τελικά καταλήγουν να στοιβάζονται τα πρόστιμα σε ντουλάπες στα γραφεία των Δήμων.
Έτσι, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί το εν λόγω εγχείρημα με σχετική πρόταση που καταρτίζει για το Εθνικό Πρόγραμμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας, η ενεργοποίηση του συστήματος δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα στοχεύει να απαλειφθεί ο γραφειοκρατικός κυκεώνας.
Σκοπός του συστήματος , είναι να συνετίσει κυρίως τους κατ’ εξακολούθηση παραβάτες, οι οποίοι δεν έχουν κάποια άλλη σύσταση για την κακή οδηγική τους συμπεριφορά, αφού δεν έχουν καμιά επίπτωση πέραν της κλήσης από την Τροχαία, όταν αυτό συμβαίνει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) υπάρχει από το 2007, στην πράξη αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες και πλέον εκτιμάται πως πρέπει να αναμορφωθεί και να συνδεθεί αυτόματα με τη βεβαίωση των παραβάσεων.
Τι προβλέπει το «Point System»
Το «Point System» προβλέπει ότι για ορισμένες παραβάσεις προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα με την κατηγορία, θα αφαιρείται το δίπλωμά του.
Οταν ο οδηγός προχωρά σε παραβάσεις, το σύστημα θα καταγράφει τους πόντους και όταν αυτοί φτάσουν τους 15, το ΣΕΣΟ θα στέλνει σήμα στους οδηγούς.
Η συγκεκριμένη διαδικασία, μελετάται να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, δηλαδή, μέσω email ή με πρόσβαση σε κάποια πλατφόρμα.
Σχεδιάζεται να γίνεται αυτόματα και η ενημέρωση του οδηγού όταν αυτός υποπίπτει σε κάποια παράβαση που συνεπάγεται και ποινή στο «Point System».
Για παράδειγμα, αν κάποιος σήμερα οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο, δεν γνωρίζει αν τον έχει καταγράψει η Τροχαία με κάμερα.
Μπορεί λοιπόν να του έρθει πρόστιμο μετά από καιρό και να έχει περαστεί η ποινή στο «Point System», χωρίς να το γνωρίζει.
Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, η παράβαση θα περνάει μετά την πάροδο των δύο μηνών στην καρτέλα του και ο οδηγός θα ενημερώνεται αμέσως, έτσι ώστε την επόμενη φορά, ενδεχομένως, να τηρήσει το όριο ταχύτητας.