Ονομαστική ψηφοφορία θα γίνει σήμερα στη Βουλή για τα άρθρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που αφορούν στους απόφοιτους των κολεγίων, στην αναστολή λειτουργίας των 37νέων τμημάτων των Πανεπιστημίων και στη σύνδεση της αξιολόγησης με την χρηματοδότηση των ΑΕΙ.
Αυτή την ώρα ομοσπονδίες εκπαιδευτικών και φοιτητές είναι συγκεντρωμένοι στην πλατεία Συντάγματος με σκοπό να διαμαρτυρηθούν για τη διάταξη που επιτρέπει σε απόφοιτους κολεγίων να διεκδικήσουν μια θέση στη δημόσια εκπαιδευση.
Μάλιστα, λόγω της συγκέντρωσης, κλειστή είναι αυτή την ώρα η Βασιλίσσης Αμαλίας , μπροστά από τη Βουλή.
Τα αιτήματα:
– προωθεί αξιολογήσεις των ιδρυμάτων, τα οποία θα αξιολογούνται ως προς το κατά πόσο συμβαδίζουν και συμμορφώνονται με τις αναδιαρθρώσεις και τα σχέδια της κάθε κυβέρνησης για τα πανεπιστήμια, δηλαδή: διαγραφές φοιτητών, εντατικοποίηση ρυθμών σπουδών(αλυσίδες, παρουσίες,προόδους), κατακερματισμένα πτυχία χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.
-θα συγχωνεύει/καταργεί όποιο τμήμα δεν συμμορφώνεται με τις αναδιαρθρώσεις και αξιολογείται αρνητικά. Μέσα στο νομοσχέδιο υπάρχουν ήδη 37 τμήματα ΑΕΙ τα οποία θα ανασταλεί η λειτουργία τους αν αυτό ψηφιστεί.
– συνδέει την αξιολόγηση με την χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με πολύ εκβιαστικό τρόπο. Όποιο τμήμα δεν ακολουθεί τις αλλαγές που ψηφίζονται, δεν θα παίρνει την συνολική χρηματοδότηση που έπαιρνε ως τώρα. – μετά και την εξίσωση των πτυχίων μας, των δημοσίων πανεπιστημίων, με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων, αύριο ψηφίζουν ρύθμιση που προβλέπει τον διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων κολεγίων.
– τιμωρητικό τριετή αποκλείσμο από τους πίνακες για όποιον αναπληρωτή δεν μπορέσει έστω και μια φορά να παραστεί στο σχολείο που θα τον στείλουν. Η ΝΔ θέτει προς ψήφιση το νομοσχέδιο για άλλη μια φορά σε περίοδο εξεταστικής για τους φοιτητές, προκειμένου να μην βρει εμπόδια στην ψήφισή του. Μιλάμε για ένα από τα πιο επικίνδυνα νομοσχέδια του τελευταίου καιρού, με διατάξεις που θα φέρουν τεράστιες αλλαγές προς το χειρότερο τόσο στις σπουδές μας όσο και στην επαγγελματική μας προοπτική.