Έρχονται νέες σύγχρονες κάμερες
Τέλος προσπαθεί να βάλει το υπουργείο Μεταφορών, ο ΟΑΣΑ και η Τροχαία στη χρήση λεωφορειολωρίδων από τους οδηγούς με εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και χρήση καμερών.
Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων σε 9 κομβικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας ολοκληρώθηκε με σκοπό την απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Προμήθεια και εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών
Όπως δείχνουν τα στοιχεία η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και η χρήση των καμερών έχει φέρει αποτελέσματα.
Μάλιστα, σε φάση σχεδιασμού είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για τη καταγραφή παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων. Οι νέες σύγχρονες κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές κάμερες.
Εντός του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση των ενεργειών διασφάλισης χρηματοδότησης, της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο με το κόστος της προμήθειας να εκτιμάται σε 300.000 ευρώ.
Το σχέδιο του ΟΑΣΑ
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) ανέπτυξε προοδευτικά και θεσμοθέτησε ένα συνεκτικό δίκτυο λεωφορειολωρίδων 50 χλμ σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Το δίκτυο αποσκοπεί να ευνοήσει την κίνηση των ΜΜΜ, επιτυγχάνοντας ωφέλειες χρόνου στους μετακινούμενους.
Οι λωρίδες που συντηρήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο από τον ΟΑΣΑ είναι Πειραιώς, Σταδίου, Συγγρού, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Μεσογείων, Ιερά Οδός-Αιγάλεω, Λεωφόρος Δημοκρατίας – Αγ.Ανάργυροι και Εθνάρχου Μακαρίου-Περιστέρι, ενώ εντός του 2020 θα συνεχιστεί η συντήρηση και των υπόλοιπων λεωφορειολωρίδων.
Γιάννης Κεφαλογιάννης: Προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες
Με αφορμή την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης διαγραμμίσεων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης από τη Λ. Μεσογείων (Στάση ΕΘνική ‘Αμυνα του Μετρό), τόνισε: «Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των επιβατών και να εξασφαλίσουμε πως κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας θα λειτουργεί».
Όπως επισήμανε η καλύτερη αστυνόμευση δεν είναι το μόνο μέτρο για την αποτελεσματικότητα του συστήματος. Ακολουθούν, η προμήθεια ψηφιακών καμερών για τον καλύτερο έλεγχο των λεωφορειολωρίδων και την επέκταση της τηλεματικής στις στάσεις.
«Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα που θα μας βοηθήσουν τόσο στον έλεγχο της κυκλοφορίας όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για τον χρόνο άφιξη των λεωφορείων στις στάσεις. Επιπλέον, σχεδιάζουμε την εγκατάσταση προεξοχών σε 191 στάσεις, κοντά στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα. Η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι συνεχής και ο στόχος μας είναι κάθε μέρα να είναι και λίγο καλύτερα» πρόσθεσε ο υφυπουργός σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Αύξηση κατά 1.324% των βεβαιωμένων παραβάσεων τον Ιανουάριο
Τα αποτελέσματα των ελέγχων, μέσω της συνεργασίας της Τροχαίας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.) είναι θεαματικά. Με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, τον Ιανουάριο του 2020 έναντι του Ιανουαρίου του 2019, αυξήθηκαν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν 1.046 παραβάσεις, έναντι μόλις 79 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 377 παραβάσεις.
Επίσης, αυξήθηκαν σε ποσοστό 317% οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα ελήφθησαν 257 φωτογραφικές κλήσεις, έναντι 81 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 132 φωτογραφικές κλήσεις.