Γεμάτο θα είναι αύριο το απουσιολόγιο από εκπαιδευτικούς και βιβλία, αφού οι μόνοι που θα δώσουν το παρών στην αγιασμό που θα γίνει αύριο, θα είναι οι μαθητές.
Το πρώτο κουδούνι θα βρει τους μαθητές χωρίς βιβλία, χωρίς εκπαιδευτικούς και με τον αναβρασμό να κυριαρχεί στις σχολικές αίθουσες.
Όπως υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας καρά τη χθεσινή συνέντευξη τύπου, παραδέχτηκε ότι φέτος θα είναι μια δύσκολη χρονιά καθώς για 6.000 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών θα υπάρξουν μόλις 600 προσλήψεις. Μάλιστα είπε ότι ο ακριβής αριθμός των συνταξιοδοτήσεων έγινε γνωστός μόλις στις 12 Αυγούστου.
Σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου οι περίπου 6.000 εκπαιδευτικοί που ήταν αποσπασμένοι έχουν ήδη επιστρέψει στα σχολεία τους και προανήγγειλε “σωστό και οργανωμένο έλεγχο της λειτουργίας του διδακτικού προγράμματος σε κάθε σχολείο” προκειμένου να εξακριβωθεί ότι κάθε εκπαιδευτικός εργάζεται με πλήρες ωράριο. Στη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού θα βοηθήσουν επίσης οι συνενώσεις 2.000 σχολείων και με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπιστούν πολλά προβλήματα.
Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι “φέτος δεν θα γίνουν αποδεκτές οι υπεραριθμίες πουθενά και για κανέναν λόγο”.
Ταυτόχρονα προανήγγειλε τη διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων στις διευθύνσεις σε συνεργασία με τον επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχει γίνει ορθή κατανομή του προσωπικού. Φέτος θα εφαρμοστεί και η μέθοδος της “κάρτας” σχολείων, από την οποία θα φαίνονται τα κενά σε εκπαιδευτικούς ή βιβλία.
Μειωμένος κατά 50% σε σχέση με πέρυσι θα είναι και ο αριθμός των αναπληρωτών, ενώ οι τοποθετήσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου αφού θα έχει καταγραφεί το σύνολο των ελλείψεων την πρώτη εβδομάδα του μήνα. Πάντως, παρά την εκρηκτική κατάσταση που διαφαίνεται στον χώρο της εκπαίδευσης η υπουργός Παιδείας εκτιμά ότι “όλα είναι υπό έλεγχο”… Εξάλλου, όπως είπε, “η πολιτική κρίνεται σε συνθήκες μεγάλης κρίσης και ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται…”.
Αυτό είναι μάλλον το “νέο σχολείο” που προετοιμάζει η υπουργός Παιδείας, χωρίς βιβλία και δασκάλους, στο οποίο όμως θα εφαρμόζεται πιλοτικά το νέο πρόγραμμα σπουδών με τη μέθοδο των “πρότζεκτς” και θα δίνεται βαρύτητα στη όπως είπε, “ομαδοσυνεργατική μάθηση”.