Εικόνες συνωστισμού σε καθημερινή βάση
Την διαβεβαίωση ότι το θέμα του συνωστισμού στις συγκοινωνίες θα λυθεί τις επόμενες ημέρες, έδωσε για άλλη μια φορά η κυβέρνηση, μέσω του κυβερνητικού Εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, ωστόσο μέχρι σήμερα οι εικόνες συνωστισμού είναι πολλές σε καθημερινή βάση.
Οι ελλείψεις σε οδηγούς, λεωφορεία και συρμούς, η παλαιότητα του στόλου και η κακή συντήρηση, προβάλλουν οι κυριότερες αιτίες για την εικόνα ασφυξίας που επικρατεί τις τελευταίες εβδομάδες στις αστικές συγκοινωνίες, αποτελώντας βόμβες μετάδοσης της πανδημίας σε ολόκληρη την Αττική.
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής παρουσιάζοντας προ ημερών τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τις δημόσιες συγκοινωνίες δήλωσε ότι προγραμματίζονται 655 προσλήψεις με ταχύτατες διαδικασίες που θα δώσουν οξυγόνο στα ΜΜΜ.
Παράλληλα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το leasing 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων δεκαετίας, τα οποία όμως αναμένεται να κυκλοφορήσουν αρχές του 2021. Η σύμβαση έχει 3ετή διάρκεια, με δικαίωμα προαίρεσης επιπλέον ενός έτους και συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν 50 εκατομμύρια.
Το leasing, σύμφωνα με τον υπουργό είναι μία από τις άμεσες δράσεις του υπουργείου για να βελτιωθεί η κατάσταση, μέχρι να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, με την προμήθεια 1.000 νέων λεωφορείων για Αθήνα και 300 για Θεσσαλονίκη που θα προμηθευτεί η κυβέρνηση με ένα μεγάλο διαγωνισμό που δρομολογείται το επόμενο διάστημα.
Από τις νέες προσλήψεις, 200 άτομα προγραμματίζεται να προσληφθούν στην ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) και οι υπόλοιποι στην ΟΣΥ (λεωφορεία). Από αυτούς 80 είναι τεχνικό προσωπικό και 120 οδηγοί. Μόνο που οι τελευταίοι, για να βγουν στους δρόμους, θα χρειαστεί να περάσουν από ένα στάδιο εκπαίδευσης, κάτι που υπολογίζεται να τους εντάξει στο δυναμικό των συγκοινωνιών σε περίπου 1 χρόνο.
Στα προβλήματα στα ΜΜΜ θα πρέπει να προστεθούν τα απανωτά κρούσματα βανδαλισμών που κατήγγειλε και χθες η ΣΤΑΣΥ με επιθέσεις σε 15 συρμούς τις τελευταίες 10 μέρες, οι συχνές βλάβες σε οχήματα και συρμούς, οι οποίες προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις μέχρι να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν, αυξάνοντας τις χρονοαποστάσεις αλλά και η προοδευτική αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, την 1 Σεπτεμβρίου σημειώθηκαν 204.000 επικυρώσεις στην ΟΣΥ και 791.000 στην ΣΤΑΣΥ. Μία εβδομάδα αργότερα, στην ΟΣΥ επικυρώθηκαν 231.000 και αντίστοιχα 853.000 στην ΣΤΑΣΥ ενώ στις 15 Σεπτεμβρίου τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 245.000 και 911.000. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα η επιβατική κίνηση των οδικών μεταφορών ήταν 416.000 και αντίστοιχα 1.371.000 στις σταθερές συγκοινωνίες.
Αυτό δείχνει μια σταδιακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, η οποία εξηγείται και από το άνοιγμα των σχολείων και η οποία συγκρινόμενη με πέρσι αντιπροσωπεύει περίπου το 70-80% των επιβατών.
Στην αναδιάταξη του χάρτη των συγκοινωνιών, αναμένεται να συμβάλλει και η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, με στόχο να αναλάβουν το 30% του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ. Η σύμπραξη, η οποία επί του παρόντος έχει τον χαρακτήρα του προσυμφώνου αφορά τα περιφερειακά δρομολόγια (π.χ Ραφήνα, Γέρακας, Γλυκά Νερά, Πεντέλη, Διόνυσο κ.α), ωστόσο συνεπάγεται ενίσχυση της ΟΣΥ με επιπλέον 203 οχήματα και 550 οδηγούς, σε ημερήσια βάση.