Στον αέρα η σχολική αλλά και η ακαδημαϊκή χρονιά αφού άρχισε με κινητοποιήσεις και καταλήψεις για τις τρομερές ελλείψεις το μεγάλο μπάχαλο με βιβλία και DVD, αλλά και για το νέο σχέδιο νόμου στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ.
Ωστόσο το σταμάτημα των καταλήψεων ζητούν ολοένα και περισσότεροι πανεπιστημιακοί ενώ αντίθετη πορεία φαίνεται ότι ακολουθούν δάσκαλοι και καθηγητές που οργανώνονται από κοινού διαμαρτυρόμενοι για το αλαλούμ που επικρατεί με τα βιβλία.
Να ανοίξουμε παρά τη διαφωνία μας
Οι πανεπιστημιακοί με ανακοινώσεις τους, όπως τα μέλη ΔΕΠ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Γεωπονικού αν και δηλώνουν ότι διαφωνούν με το νόμο της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου ζητούν να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια.
Οι καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας εξέδωσαν μάλιστα ανακοίνωση εναντίον της συνεχιζόμενης κατάληψης στη σχολή τους, ενώ στο σύνολο τους οι πανεπιστημιακοί εκφράζουν φόβους για την εξεταστική περίοδο. Εξάλλου η κ. Διαμαντοπούλου επανέλαβε ότι αν δεν πραγματοποιηθεί μάθημα για 13 εβδομάδες θα χαθεί το εξάμηνο ενώ ήδη πολλά τμήματα έχουν ανακοινώσει ότι θα συνεχίσουν τις καταλήψεις έως τις 20 Σεπτεμβρίου.
Οι τελειόφοιτοι
Ήδη πάντως χιλιάδες φοιτητές, κυρίως οι επί πτυχίω πιέζουν να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια ενώ από Δευτέρα ξεκινά νέος γύρος γενικών συνελεύσεων. Μέχρι σήμερα παραμένουν υπό κατάληψη περίπου 300 πανεπιστημιακά τμήματα.
Σε αναβρασμό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι καθηγητές προτείνουν το κλείσιμο των σχολείων στις 4 και 5 Οκτωβρίου και κλιμάκωση κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών, αντιδρώντας στις οικονομικές περικοπές και στα προβλήματα των σχολείων.
Στο χορό των κινητοποιήσεων έχουν μπει και οι δάσκαλοι που πραγματοποιούν στις 22 του μήνα 24ωρη απεργία ενώ την ίδια ημέρα τρίωρη στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν και οι καθηγητές.
Οι εκπαιδευτικοί προσανατολίζονται αμέσως μετά και σε νέες κινητοποιήσεις ωστόσο τελική απόφαση για την 48ωρη απεργία θα ληφθεί από τους προέδρους των τοπικών ΕΛΜΕ στις 24 Σεπτεμβρίου.