Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την επιβολή lockdown στη χώρα μας, με τα σχολεία να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο.
Τις επόμενες ώρες επιστρέφουν τα SMS σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας ενώ, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης, κλείνουν και σχολικές βαθμίδες.
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να παραμείνουν κλειστά τα λύκεια, ενώ αντίθετα τα δημοτικά σχολεία θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν.
Σε ό,τι αφορά στα γυμνάσια, η κατάσταση δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει, ωστόσο το επικρατέστερο σενάριο είναι να κλείσουν και αυτά.
Δεν αποκλείεται, ωστόσο, οι παιδικοί σταθμοί να παραμείνουν ανοικτοί κατά τη διάρκεια του lockdown.
Μιλώντας στην εκπομπή LIVE NEWS και τον Νίκο Ευαγγελάτο, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρθηκε στα κρούσματα στα σχολεία σημειώνοντας ότι τα σχολεία που έχουν κλείσει είναι λίγα.
«Το 0,6% των σχολείων είναι κλειστά, χωρίς να υπολογίζω Θεσσαλονίκη και Σέρρες όπου εκεί ισχύουν ειδικά πρωτόκολλα».
Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι στα σχολεία γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι, ειδικά σε περιοχές με αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, όπως η Κοζάνη και η Καστοριά.
«Εκεί το αποτέλεσμα έδειξε θετικότητα κατά 0,6%».
Η υπουργός επισήμανε ότι είναι σημαντικό να συνεχίσουν να τηρούνται τα μέτρα, τα οποία μπορεί να είναι δύσκολα ωστόσο αναγκαία.
«Η πρόθεσή μας είναι τα σχολεία να μείνουν ανοιχτά, ακούγοντας συστηματικά τις οδηγίες των ειδικών».
Το κλείσιμο των σχολείων στις γκρι περιοχές, όπως η Θεσσαλονίκη και οι Σέρρες, ήταν ένα προληπτικό μέτρο που πρότεινε η επιτροπή, καθώς «διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι όσο μεγαλώνει η ηλικία των πληθυσμιακών ομάδων, τόσο περισσότερο αυτές συμμετέχουν στην πανδημία».
Η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι το σύστημα της τηλεκπαίδευσης είναι έτοιμο να εφαρμοστεί σε περίπτωση που οι ειδικοί εισηγηθούν κλείσιμο των σχολείων, ενώ αναφερόμενη στο περιστατικό με τον πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δήλωσε, αφού την καταδίκασε, ότι η κυβέρνηση λαμβάνει όλα τα μέτρα προκειμένου να διαφυλάξει τον ρόλο του πανεπιστημίου.
«Προτείνουμε και άλλα πρόσθετα μέτρα, όπως είναι η δημιουργία ενός ειδικού σώματος δημοσίας τάξης».