Χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσεις θα πραγματοποιείται η εξυπηρέτηση πολιτών στα Προξενεία, καθώς η πιλοτική λειτουργία του MyConsulLive.gov.gr περνά στο τρίτο στάδιο.
Συγκεκριμένα, η λειτουργία της πλατφόρμας επεκτείνεται σημαντικά, εντάσσοντας:
Τα Προξενικά Γραφεία στις Πρεσβείες Βρυξελλών, Ουάσιγκτον, Παρισίων, Στοκχόλμης και· τα Γενικά Προξενεία Αδελαΐδας, Αμβούργου, Μελβούρνης, Μονάχου, Μόντρεαλ, Σικάγου, Στουττγάρδη, Σίδνεϊ, Τάμπας και ΦρανκφούρτηςΟι παραπάνω Αρχές έρχονται να προστεθούν στο Προξενικό Γραφείο της Πρεσβείας Λονδίνου και στα Γενικά Προξενεία Νέας Υόρκης, Τορόντο, Βοστόνης, Κωνσταντινούπολης, Ντίσελντορφ και το Προξενείο Πέρθης, όπου η πλατφόρμα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία. Σταδιακά το MyConsulLive πρόκειται να επεκταθεί στο σύνολο των Προξενικών Αρχών.
Μέσω του «MyConsulLive» δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία στο Προξενείο, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο. Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της πλατφόρμας είναι οι ακόλουθες:· πιστοποιητικό μόνιμου κάτοικου εξωτερικού· βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης / γέννησης / διαμονής· αντίγραφο ή απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης· δήλωση δικαιούχου σύνταξης· αιτήσεις / αναφορέςΗ υπηρεσία παρέχεται μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών».
Η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου γίνεται με τη χρήση κωδικών Taxisnet για την επιβεβαίωση των στοιχείων, ενώ κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με την επίδειξη δημοσίου εγγράφου (ταυτότητα, διαβατήριο κλπ.).