Πότε στέλνουμε sms στο 13032 και πότε στο 13033
Σε ισχύ τίθενται από σήμερα Δευτέρα τα νέα μέτρα για αγορές στα καταστήματα λιανικής, με τους πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν μήνυμα στο 13032, με τις επιλογές της παράδοσης εκτός (click away) ή εντός με περιορισμούς (click inside).
Εκτός του δήμου όπου διαμένουν θα μπορούν να πηγαίνουν οι καταναλωτές σε περίπτωση που πρόκειται να κάνουν αγορές σε εμπορικά καταστήματα, πλην τροφίμων. Το ίδιο όμως δεν θα ισχύει στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ, καθώς διατηρείται η υποχρέωση η σχετική μετακίνηση να γίνεται είτε εντός του δήμου είτε σε απόσταση έως δύο χιλιομέτρων.
Από τη Δευτέρα 5 Απριλίου, όσοι καταναλωτές επιθυμούν να κάνουν αγορές σε λιανεμπορικά καταστήματα θα πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Είτε πρόκειται να κάνουν αγορές με βάση το μοντέλο click away είτε με το μοντέλο click in shop, θα πρέπει να έχουν κλείσει ραντεβού με το κατάστημα που τους ενδιαφέρει. Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη περίπτωση ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει προπαραγγείλει το προϊόν που θα αγοράσει είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά και πρέπει να το έχει εξοφλήσει είτε ηλεκτρονικά είτε να το πληρώσει όταν το παραλάβει, αλλά μόνο με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Η παραλαβή του προϊόντος γίνεται έξω από το κατάστημα.
Στην περίπτωση που κάποιος θέλει να κάνει αγορές εντός του καταστήματος, θα πρέπει επίσης να έχει προγραμματίσει ραντεβού με το κατάστημα που θέλει να ψωνίσει. Εκεί η πληρωμή των προϊόντων, εάν αγοράσει, μπορεί να γίνει και με τη χρήση μετρητών. Ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει μαζί του το μήνυμα ή το e-mail στο οποίο αναγράφεται το ραντεβού είτε για αγορές με click away είτε για αγορές με click in shop. Εναλλακτικά, για τον προγραμματισμό ραντεβού μπορεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή e-Καταναλωτής που έχει αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Για τη μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα (πλην καταστημάτων τροφίμων, καυσίμων) ο καταναλωτής πρέπει να στείλει μήνυμα στον αριθμό 13032 και όχι στον αριθμό 13033. Στο μήνυμα γράφει μόνο το ονοματεπώνυμό του και λαμβάνει το απαντητικό μήνυμα «Μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα».
Εάν ο καταναλωτής στείλει από το ίδιο κινητό τηλέφωνο δεύτερη φορά μέσα στην ημέρα μήνυμα στο 13032, τότε λαμβάνει το εξής μήνυμα: «Η μετακίνηση σε εμπορικό κατάστημα δεν είναι εφικτή. Επιτρέπεται μία μετακίνηση ημερησίως».
Η χρονική διάρκεια ισχύος για τα ψώνια σε εμπορικό κατάστημα είναι έως 3 ώρες ημερησίως.
Για τη μετακίνηση σε κατάστημα τροφίμων και καυσίμων εξακολουθεί να ισχύει η αποστολή γραπτού μηνύματος στον αριθμό 13033 με τον κωδικό 2 (2, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση). Δεν υπάρχει χρονικό όριο στις εν λόγω αγορές, ενώ επίσης μπορούν να γίνουν πάνω από μία φορά την ημέρα. Εξακολουθεί, ωστόσο, να υπάρχει γεωγραφικός περιορισμός: η μετακίνηση σε κατάστημα τροφίμων θα πρέπει να είναι εντός του ίδιου δήμου με τον τόπο διαμονής του πολίτη ή σε απόσταση έως 2 χλμ.
Διαδημοτική μετακίνηση επιτρέπεται στην περίπτωση επίσκεψης σε κομμωτήριο, επίσης κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού. Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται ο κωδικός 6 στον αριθμό 13033.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει των όσων έχουν ανακοινωθεί, δεν θα λειτουργήσουν από τις 5 Απριλίου τα εμπορικά καταστήματα που βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων, εμπορικών πάρκων, εκπτωτικών χωριών, αλλά ούτε και τα πολυκαταστήματα, εκτός των «κόκκινων» περιοχών.
Κωδικός 6
Υπενθυμίζεται πως από το Σάββατο άλλαξε το πλαίσιο για τη μετακίνηση από δήμο σε δήμο. Συγκεκριμένα οι μετακινήσεις με όχημα και με SMS στο 13033 με κωδικό 6 θα γίνονται για τη μετάβαση σε υπαίθριο χώρο με σκοπό την άσκηση και μόνο τα Σαββατοκύριακα, ενώ για τις καθημερινές δεν θα επιτρέπεται η μετακίνηση από δήμο σε δήμο με χρήση του κωδικού 6.