Το τρένο ETR470 θα τρέχει με 160 χιλιόμετρα ανά ώρα
Στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του τρένου υψηλής ταχύτητας ETR470, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα με μέγιστη ταχύτητα 160 χιλιόμετρα την ώρα.
Διευθετείται το θέμα που είχε ανακύψει με την έλλειψη συσκευής αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης των συρμών (βασική προϋπόθεση για την πιστοποίηση και αδειοδότηση της κυκλοφορίας τους στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο).
Την απόφαση να τοποθετηθούν σύντομα στους συρμούς -από την κατασκευάστρια Alstom- οι απαιτούμενοι αμμοδιασπορείς, ώστε τα τρένα να συμμορφώνονται με τους εθνικούς κανόνες για την ασφάλεια του τροχαίου υλικού και να μπορέσουν να λάβουν την απαιτούμενη πιστοποίηση, γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ντάριο Λο Μπόσκο (Dario Lo Bosco), κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 4.0, στη Θεσσαλονίκη.
Πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470
Οι πέντε αυτοκινητάμαξες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αρχής γενομένης από τον Μάρτιο του 2021, αλλά στη συνέχεια η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο.
Έκτοτε -και ελλείψει της απαιτούμενης πιστοποίησης- οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, έμεναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Πλέον, μια περιπέτεια μηνών τελειώνει, καθώς η τοποθέτηση των αμμοδιασπορέων φαίνεται πως θα καταστήσει επιτέλους δυνατή την έναρξη των δρομολογίων από τις αρχές του 2022.
Τα νέα γρήγορα τρένα το 2022
«Ας απολαύσουμε πρώτα το 2022 τα νέα γρήγορα τρένα (σ.σ. τα ETR470), τα οποία θα προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα, άνεση και ασφάλεια, αλλά και τους αναβαθμισμένους (σ.σ. σε συνεργασία με τον ΟΣΕ) σιδηροδρομικούς σταθμούς» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο ερώτημα αν υπάρχει κάποια εκτίμηση ως προς το πότε θα κάνουν «πρεμιέρα» στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο τα τρένα τύπου «Βέλος».
Ο κ. Λο Μπόσκο γνωστοποίησε ακόμα ότι τη Δευτέρα αναμένεται να εγκατασταθεί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το προερχόμενο από τους κόλπους της Trenitalia στέλεχος Μαουρίτσιο Καποτότο (Mauricio Capototo), που ορίστηκε από τη Ferrovie dello stato ως μάνατζερ υπεύθυνος για την αγορά της Ελλάδας.
«Η FSI προτίθεται να επενδύσει σε αυτή την περιοχή, που τώρα γίνεται στρατηγικής σημασίας» σημείωσε ο κ,Λο Μπόσκο, επισημαίνοντας ότι στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T) από την Ελλάδα διέρχεται ο ένας από τους εννέα διαδρόμους στρατηγικού ενδιαφέροντος και συγκεκριμένα ο 4. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δουλεύει, όπως είπε ο κ.Λο Μπόσκο, πάνω τόσο στις επιβατικές μεταφορές μεσαίας και μακράς απόστασης όσο και τις εμπορευματικές.