Ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρεάζει τις αγοραστικές συνήθειες σχεδόν των μισών Ελλήνων, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα Fashion (Re)search του Glami που διεξήχθη σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες.
Το Glami, πλατφόρμα αναζήτησης ειδών μόδας, αποτύπωσε τις απόψεις καταναλωτών από εννέα ευρωπαϊκές χώρες στην πιο πρόσφατη έρευνά του, που διεξήχθη μεταξύ 12 και 20 Απριλίου 2022 με τη συμμετοχή περισσότερων από 26.000 επισκεπτών του Glami (4.423 Έλληνες).
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 50% των Ελλήνων σχεδιάζει να ξοδέψει τουλάχιστον όσα και πέρυσι για αγορέςένδυσης και υπόδησης τη φετινή άνοιξη.
Παρόλο που το 69% των ερωτηθέντων αντιλαμβάνεται αύξηση στις τιμές προϊόντων μόδας, το 50% δεν θεωρεί κάτι τέτοιο ικανό να τους κάνει να ξοδέψουν λιγότερο σε σχέση με το 2021.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 43% των Ελλήνων σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα σε σύγκριση με το 2021,με την πλειοψηφία αυτών να μειώνουν γενικά τις αγορές μόδας (62%) ή να παραμένουν στα ίδια αγοραστικά επίπεδα, αλλά αναζητώντας φθηνότερες τιμές (23%).
Οι περισσότεροι από αυτούς που έχουν σκοπό να αυξήσουν τις δαπάνες τους (38%), θα ήθελαν να αγοράσουν περισσότερα ή και πιο ακριβά κομμάτια, ενώ το 27% θα αγόραζε λιγότερα προϊόντα αλλά σε υψηλότερες τιμές.
Ανήσυχοι οι Έλληνες για τον πόλεμο στην Ουκρανία
Ερωτηθέντες οι καταναλωτές για το πώς πιστεύουν ότι ο πόλεμος επηρέασε τις αγορές τους σε είδη ρουχισμού και υπόδησης, το 71% των Ελλήνων (το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις εννέα χώρες της έρευνας) απάντησε ότι ξοδεύει λιγότερα για να εξοικονομήσει χρήματα σε περίπτωση που η κατάσταση κλιμακωθεί.
Εντυπωσιακό είναι ότι ένα 11% απάντησε ότι σκέφτεται να ψωνίσει περισσότερα βασικά είδη όπως κάλτσες, εσώρουχα κτλ, για να δημιουργήσει ένα μικρό κιτ επιβίωσης.
Υπενθυμίζεται ότι το Glami δημιουργήθηκε το 2013 στην Τσεχία και σήμερα μετράει περισσότερα από 350 συνεργαζόμενα e-shops, ανάμεσά τους μερικά και από τα πιο δημοφιλή ελληνικά fashion brands.