Η Lockheed Martin έχει παραδώσει περισσότερα από 800 μαχητικά αεροσκάφη F-35, αλλά η παραγωγή εξακολουθεί να πλήττεται από πολλά ελαττώματα και ανακατασκευές που ενέχουν τον κίνδυνο σημαντικών καθυστερήσεων στην παράδοση και μειωμένης ετοιμότητας, σύμφωνα με την Υπηρεσία Διαχείρισης Αμυντικών Συμβάσεων του Πενταγώνου, την οποία επικαλείται το Bloomberg.
Η Lockheed, ο κορυφαίος εργολάβος του Υπουργείου Άμυνας, έχει βελτιωθεί από πολλές απόψεις από την πρώτη παρτίδα παραγωγής του F-35 μέχρι την τρέχουσα 14η παρτίδα, αλλά “πάρα πολλά ελαττώματα διασφάλισης ποιότητας” δεν εντοπίζονται στον αρχικό σταθμό συναρμολόγησης για να ανακαλυφθούν είτε πριν είτε μετά την επίσημη παραλαβή των πολεμικών αεροσκαφών, ανέφερε η υπηρεσία σε ανακοίνωσή της.
Αυτά είναι “ένα ζήτημα για την κοινότητα των χρηστών και μια σημαντική ανησυχία που επηρεάζει αρνητικά τον στόλο”, πρόσθεσε η υπηρεσία, αναφερόμενη στις αναπτυγμένες μονάδες και τους πιλότους. Παρά την κάποια βελτίωση, “ο σημαντικός κίνδυνος της Lockheed Martin για την απόδοση πίσω από το χρονοδιάγραμμα παραμένει” μέχρις ότου η ανάγκη για απόσυρση, επανεπεξεργασία ή επισκευή εξαρτημάτων “μειωθεί σημαντικά”, ανέφερε.
Οι υπεργολάβοι των F-35, Northrop Grumman και BAE Systems είχαν επίσης “πολλές κατασκευαστικές μη συμμορφώσεις”, ανέφερε η αρχή στα σχόλιά της για το ακριβότερο οπλικό σύστημα των ΗΠΑ.
Τα παρατεταμένα προβλήματα παραγωγής αεροσκαφών έρχονται να προστεθούν στις ελλείψεις μονάδων κινητήρων, στις ανεπαρκείς εγκαταστάσεις αποθήκευσης και στις αυξήσεις του κόστους για τον επεξεργαστή υλικού που απαιτείται για μια βασική αναβάθμιση λογισμικού.
Εκκρεμούν επίσης πιθανές δαπανηρές μετασκευές, εάν ανακαλυφθούν σημαντικά προβλήματα κατά τη διάρκεια μιας συχνά καθυστερημένης άσκησης προσομοίωσης που έχει προγραμματιστεί για το επόμενο έτος, προκειμένου να δοκιμαστεί το αεροσκάφος ουσιαστικά έναντι των πιο προηγμένων ρωσικών και κινεζικών απειλών.
Αυξάνονται οι παραγγελίες από Ευρωπαίους πελάτες
Οι διεθνείς παραγγελίες για τα F-35 συνεχίζουν να αυξάνονται, με τη Φινλανδία, την Ελβετία, τη Γερμανία και την Ελλάδα να είναι οι τελευταίοι πελάτες από το εξωτερικό. Η Νότια Κορέα έχει δηλώσει ότι θέλει περισσότερα από τα αεροσκάφη. Τα περισσότερα από 800 F-35 που παραδόθηκαν παγκοσμίως αποτελούν μέρος ενός δυνητικού στόλου άνω των 3.300 αεροσκαφών για τις ΗΠΑ και τα κράτη-εταίρους.
Η Υπηρεσία Διαχείρισης Αμυντικών Συμβάσεων δήλωσε ότι ορισμένα από τα επίμονα προβλήματα ποιότητας ανακαλύπτονται μετά την επίσημη παραλαβή των αεροσκαφών. Είπε ότι συνεργάζεται με το Γραφείο Κοινού Προγράμματος του Πενταγώνου “για να εντοπίσει από πού προέρχονται αυτά τα ζητήματα ποιότητας στον κύκλο παραγωγής και προβαίνει στις απαραίτητες αλλαγές στην εποπτεία για τον μετριασμό αυτών των ζητημάτων”.
Το γραφείο προγράμματος F-35 του Πενταγώνου δήλωσε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει συγκεκριμένα ελαττώματα που επηρεάζουν “την ετοιμότητα του στόλου για λόγους επιχειρησιακής ασφάλειας”, αλλά δήλωσε ότι “αντιμετωπίζει συνεχώς οποιαδήποτε θέματα ποιότητας στο εργοστάσιο για να αποφεύγονται προβλήματα στον στόλο που έχει τεθεί σε λειτουργία”.
Η υπηρεσία αμυντικών συμβάσεων δήλωσε ότι η εγκατάσταση της Lockheed στο Fort Worth του Τέξας έχει βελτιώσει σημαντικά τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού εξαρτημάτων και έχει βελτιώσει σημαντικά μια βασική μέτρηση αξιοπιστίας τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια: τις μέσες ώρες πτήσης μεταξύ των βλαβών που προκαλούνται από ελαττωματικά εξαρτήματα. Η έγκαιρη παράδοση έχει επίσης βελτιωθεί, όπως και οι συνολικοί χρόνοι συναρμολόγησης.
Η Lockheed ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι “συνεργάζεται στενά με τους πελάτες και δεσμεύεται να παραδίδει ποιοτικά προϊόντα εγκαίρως”. Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανέφερε ότι η ανάγκη για απόσυρση, επανεπεξεργασία ή επισκευή εξαρτημάτων “βελτιώνεται συνεχώς από παρτίδα σε παρτίδα από την έναρξη του προγράμματος F-35 και τη μειώσαμε κατά 7,6% το 2021 από το 2020”.
“Κατά τη διάρκεια και μετά τον Covid, προσλάβαμε και εκπαιδεύσαμε περισσότερους από 500 νέους υπαλλήλους της γραμμής παραγωγής στις διαδικασίες παραγωγής και ποιότητας, εργαζόμαστε ενεργά για συνεχείς βελτιώσεις και παρουσιάσαμε αυτά τα σχέδια στο γραφείο του Πενταγώνου για τα F-35 και στην υπηρεσία διαχείρισης των συμβάσεων τον Απρίλιο”, ανέφερε η εταιρεία με έδρα την Bethesda του Maryland.
Οι “διαφυγές ποιότητας” — ελαττώματα που δεν εντοπίστηκαν πριν από την τελική παράδοση — για φέτος είναι 0,28 ανά αεροσκάφος, “μια βελτίωση 45% από το 2021”, δήλωσε η εταιρεία.