Σε αλλαγές στο «καλάθι του νοικοκυριού» προχωράει το υπουργείο Ανάπτυξης, μετά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, όπου παρατηρήθηκαν – μεταξύ άλλων – προβλήματα όπως λάθη στις τιμές, διπλοεγγραφές προϊόντων.
Πλέον, στο καλάθι θα αναγράφεται και η προηγούμενη τιμή των προϊόντων, ώστε οι καταναλωτές να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για την εξέλιξη της τιμής.
Παράλληλα, με εγκύκλιο θα προσδιορίζεται το μέγεθος της ταμπέλας που τοποθετείται στα ράφια με τα προϊόντα του «καλαθιού», ώστε αυτά να εντοπίζονται ευκολότερα.
Παράλληλα, με νέα ΚΥΑ, η οποία αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ώρες, θα εξασφαλίζεται στην πράξη και το θέμα της επάρκειας των προϊόντων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ορίζεται ότι σε περίπτωση που ένα ράφι με προϊόν από το «καλάθι του νοικοκυριού» αδειάζει, τότε αυτό θα αντικαθίσταται αν όχι με το ίδιο, με ομοειδές που θα είναι φτηνότερο ή τουλάχιστον θα έχει την ίδια τιμή.
Έρχεται αναλογία σε ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμα προϊόντα
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» κυριαρχούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που έχουν συνήθως το εμπορικό σήμα των σούπερ μάρκετ.
Πρόθεση του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να επιβάλει αναλογία στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τα επώνυμα, ώστε να υπάρχουν περισσότερα επώνυμα προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Στόχος είναι το 50-50, δηλαδή για κάθε ένα ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι», να υπάρχει και ένα επώνυμο προϊόν.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε την Πέμπτη ότι πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επισημάνει στο υπουργείο ότι στην πραγματικότητα η βιομηχανία δεν συμμετείχε, όσο έλεγε, στην προσπάθεια.
Στο καλάθι θα αναγράφεται και η προηγούμενη τιμή των προϊόντων, ώστε οι καταναλωτές να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για την εξέλιξη της τιμής
«Έχω ζητήσει από τη ΔΙΜΕΑ να δω τα τιμολόγια πώλησης της βιομηχανίας προς τις αλυσίδες για τα προϊόντα του «καλαθιού». Θέλω να διαπιστώσω αν και η βιομηχανία έχει κάνει το δικό της μερίδιο κοινωνικής προσφοράς. Είπαμε όλοι να βάλουμε πλάτη, δεν θα ήθελα να δω ότι η βιομηχανία δεν έβαλε πλάτη», σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, ο οποίος θα έχει συνάντηση με τους βιομήχανους τροφίμων εντός της εβδομάδας.
Σκέψεις και για προϊόντα για διαβητικούς
Την ίδια στιγμή υπάρχουν σκέψεις, μετά από απαίτηση πολλών καταναλωτών, να ενταχθούν στο «καλάθι του νοικοκυριού» προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες που έχουν ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες.
Μια τέτοια ομάδα, ίσως η μεγαλύτερη, είναι οι διαβητικοί οι οποίοι έχουν ζητήσει να μπουν στο καλάθι προϊόντα που απευθύνονται αποκλειστικά στις ανάγκες τους.