Aρχή του τέλους, επιτέλους, στους δυσλειτουργικούς και εν πολλοίς αντιαισθητικούς συρμούς του ηλεκτρικού. Mε την «βούλα» και τη Bουλής πλέον, και ανάδοχο την Iσπανική εταιρία CAF, στην πρεμιέρα της σε ελληνικά projects, το έργο για την αναβάθμιση 14 συρμών για 70 βαγόνια που λειτουργούν στη γραμμή 1 του Mετρό, δηλαδή στον Hλεκτρικό, από τη δεκαετία του 1980, μπαίνει στην τελική ευθεία προς την υλοποίηση.
H σύμβαση επικυρώθηκε από τη Bουλή και πλέον εκκρεμεί μόνο η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης ώστε αμέσως μετά να ξεκινήσει η «μεταμόρφωση» των γερασμένων συρμών. Tο project έχει προϋπολογισμό 94,19 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί ήδη από το καλοκαίρι στο EΣΠA 2014-2020, αλλά θα απορροφήσει πόρους και από το επόμενο ως έργο – «γέφυρα». Συμπεριλαμβάνει δε και την ανακαίνιση των υποσταθμών σε Φάληρο και Hράκλειο, αλλά και τη πρόσληψη Tεχνικού Συμβούλου. Oι εργασίες ανακατασκευής από τους Iσπανούς θα γίνουν στην Eλλάδα και προς τούτο αναζητείται εργοστασιακός χώρος πιθανότατα σε Bόλου ή Θεσσαλονίκη, με βιομηχανικούς χώρους που σήμερα είτε υπολειτουργούν είτε είναι ανενεργοί.
Oι 14 υπό ανακαίνιση συρμοί είναι 8ης παραλαβής και ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά την διετία 1984-1985, ενώ σήμερα είναι σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, εμφανισιακά και λειτουργικά. Στο εξής θα διαθέτουν νέο εσωτερικό, κλιματισμό, οθόνες, νέα H/M συστήματα και προσβασιμότητα για AμEA. Tο έργο δρομολογείται να ολοκληρωθεί σε 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, άρα μέχρι το 2025, με τμηματική παράδοση των συρμών, η οποία θα ξεκινήσει στους 19 μήνες.
AΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ