Η κρίση έχει κάνει αισθητή την παρουσία της παντού πολύ εύκολα το διαπιστώνει κανείς στα σούπερ-μάρκετ. Με μικρότερη λίστα πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, όπως αποδεικνύεται από τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης.
Η συνολική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 5,1% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2010. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, οι καταναλωτές υπολογίζουν την οποιαδήποτε αγορά τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι καταναλωτές έχουν σταματήσει να ψωνίζουν οτιδήποτε δεν αποτελεί προϊόν άμεσης ανάγκης.
Και ένα καλό
Την ίδια ώρα οι μειώσεις των αγορών έχουν και ένα ευχάριστο αποτέλεσμα. Σύμφωνα με στοιχεία της οικολογικής εταιρείας ανακύκλωσης, μειώθηκαν τα σκουπίδια κατά 10% το 2011. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, αυτό δεν αποδίδεται στην οικολογική μας συνείδηση αλλά στη μείωση αγορών προϊόντων που τελικά κατέληξαν στα σκουπίδια μας.