Σε κοινή θέα τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών κινητής τηλεφωνίας καθώς οι εταιρείες ετοιμάζουν τον δικό τους «Τειρεσία» τηλεπικοινωνιών για να προφυλαχτούν όπως λένε από τους κακοπληρωτές.
Πρόσχημα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας είναι τα υπέρογκα ποσά που οφείλουν οι συνδρομητές προς αυτές, αφού υπολογίζουν πως αυτά μόνο για το 2011 ανέρχονται στα 130 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο μια υπηρεσία όπως ο «Τειρεσίας» στα χέρια της κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, σημαίνει καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων.
Όπως εξηγεί στην dealnews.gr ο διακεκριμένος ποινικολόγος, Βασίλης Καπερνάρος, μια τέτοια κίνηση από την πλευρά των εταιρειών καταπάτα θεμελιώδη δικαιώματα του φυσικού προσώπου, όπως αυτό των προσωπικών δεδομένων αλλά και στοιχείων που πρέπει να μένουν απόρρητα για την προστασία των ιδίων προσώπων.
Μάλιστα, ο κ. Καπερνάρος υπογραμμίζει πως υπάρχει νόμος για την προστασία των δεδομένων αλλά στην Ελλάδα δεν εφαρμόζεται ενώ ταυτόχρονα διερωτάται το γιατί. «Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να βρουν άλλο τρόπο να προστατεύσουν τα δικαιώματα τους και όχι τρόπους σε βάρος των νομικών δικαιωμάτων των πολιτών» αναφέρει ο κ. Καπελέρης.
«Κάποτε υπήρχε το τραπεζικό απόρρητο αλλά τα τελευταία χρόνια προφανώς όπως αντιλαμβάνεστε δεν υπάρχει. Οι υποθέσεις δεκάδες όσα και τα ενοχλητικά τηλεφωνήματα σε κάθε σπίτι. Τώρα το ίδιο θέλουν να κάνουν και οι εταιρείες κινητής», επισημαίνει ο γνωστός ποινικολόγος.
Αποδίδουν ΦΠΑ
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βρίσκονται σε συζητήσεις διερευνώντας από κοινού λύση για τη συγκρότηση ενός τηλεπικοινωνιακού «Τειρεσία» που θα τις προστατεύει από τους κακοπληρωτές.
Εξαιτίας της μη ύπαρξης ενός τέτοιου ελεγκτικού μηχανισμού -όπως υποστηρίζουν- οι εταιρίες αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο συνδρομητών που μετακινούνται από εταιρεία σε εταιρεία επειδή δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς αφήνοντας πίσω τους ανεξόφλητα χρέη. Αυτό –όπως επισημαίνουν στελέχη των εταιρειών- συνιστά διπλή ζημιά για τις ίδιες, διότι εκείνες είναι υποχρεωμένες να αποδίδουν ΦΠΑ και το τέλος κινητής τηλεφωνίας από ανεξόφλητους λογαριασμούς λόγω αδυναμίας πληρωμής.
Ενδεικτικό της έκτασης που έχει λάβει το πρόβλημα με τους ανεξόφλητους λογαριασμούς και τις επισφάλειες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας είναι ότι από τα 78 εκατομμύρια ευρώ που ήταν το 2009, το 2010 αυξήθηκαν σε 118 εκατομμύρια ευρώ, ενώ φέτος ανήλθαν σε 130 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στο 4% και πλέον του συνολικού τζίρου των εταιριών.
Αδυνατούν να πληρώσουν – Τι εμπόδια προκύπτουν
Η χρονιά που φεύγει αναμφίβολα διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο μιας από τις δυσκολότερες μέχρι σήμερα περιόδους για τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών.
Το 2011 αυξήθηκαν κατά 25% οι συνδρομητές που δήλωσαν αδυναμία να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους και όλα συγκλίνουν στην άποψη πως η κατάσταση αυτή θα επιδεινωθεί.
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, τα επιτελεία των εταιρειών διευρύνουν σε νομικό επίπεδο το εγχείρημα να δημιουργήσουν, κατά τα πρότυπα των τραπεζών, έναν τηλεπικοινωνιακό «Τειρεσία» στον οποίο θα καταχωρίζονται όλοι οι κακοπληρωτές.
Ωστόσο τα στελέχη βρίσκουν νομικά εμπόδια που εμποδίζουν την σύσταση ενός τέτοιου ελεγκτικού μηχανισμού, όμως ευελπιστούν να βρεθεί σύντομα λύση.