Σε τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες κατά κύριο λόγο επέβαλε πρόστιμα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Πιο συγκεκριμένα πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ επέβαλε συνολικά σε 211 περιπτώσεις, καθ’ όλο το 2011, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, σύμφωνα με πληροφορίες, και όπως προκύπτει από τα στοιχεία, τα πρόστιμα επιβλήθηκαν σε μεγαλύτερο εύρος επιχειρηματικών κατηγοριών και για πρώτη φορά σε τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες.
Οι εισπράξεις
Οι πράξεις επιβολής προστίμων ανήλθαν για το 2010 σε 167, ενώ ουδέποτε στο παρελθόν είχαν ξεπεράσει σε ετήσια βάση διψήφιο αριθμό.
Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει μηχανισμός για να ελέγχεται η διαδικασία είσπραξης των προστίμων, καθώς αυτή αφορά απευθείας στις εφορίες, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συλλέγει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, έχει εισπραχθεί το μεγαλύτερο μέρος των προστίμων που επιβλήθηκαν.
Δεν σταματά το έργο της
Πάντως, η Γενική Γραμματεία καταναλωτή φαίνεται να μην σταματά το έργο της για τη βελτίωση της προστασίας του καταναλωτή και αναπτύσσει νέους μηχανισμούς και προγράμματα ελέγχου με σκοπό την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, παραβάσεων της νομοθεσίας για ασφαλή προϊόντα και την αντιμετώπιση πρακτικών οικονομικής εκμετάλλευσης των καταναλωτών, σε όλο το εύρος της αγοράς.
Ενοποίηση
Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζεται η ενοποίηση του Συνηγόρου του Καταναλωτή (ΣτΚ) με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και, στη συνέχεια, αντικατάστασή τους από μια ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή (ΑΠΚΑ) για να μπορεί να έχει η νέα αρχή ισχυρότερη παρουσία στην αγορά ενώ θα εξοικονομηθεί το 25% των πόρων που απαιτούνται σήμερα για τη λειτουργία των δύο υπηρεσιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσχέδιο της ρύθμισης έχει ετοιμαστεί ήδη και η νέα αρχή θα υπάγεται πλέον απευθείας στη Βουλή, ενώ θα έχει εποπτικές αλλά και κανονιστικές αρμοδιότητες.