Από παράταση σε παράταση φαίνεται πως πηγαίνει η λειτουργία του μετρό στη Θεσσαλονίκη καθώς ο βασικός του – μόνο – κορμός εκτιμάται πως είναι έτοιμος το 2015.
Μάλιστα το ποσό που θα δαπανηθεί υπολογίζεται πως στα 3,5 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για το συνολικό κόστος για την κατασκευή του μετρό, που αφορά συνολικά δίκτυο γραμμών 33 χλμ του Project, ενώ το 2015 εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία ο βασικός κορμός του έργου, των 9,6 χλμ.
Τα παραπάνω έκανε γνωστά, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος επισκέφθηκε το εργοτάξιο του σταθμού στην Αγίας Σοφίας.
Προσθέτοντας ότι εντός των ημερών κλειδώνει ο τελικός σχεδιασμός του έργου, ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε ότι από το σύνολο του ποσού, που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει το Project, 1,1 δισ. ευρώ, αφορά το βασικό κορμό του έργου των 9,6 χλμ από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Πυλαία, ενώ 620 εκατ. ευρώ στοιχίζει η επέκταση του project προς την Καλαμαριά, συμπεριλαμβανομένης και της προμήθειας του μηχανολογικού εξοπλισμού.
Όπως εξήγησε, οι εξασφαλισμένοι πόροι ανέρχονται σήμερα στα 1,7 δισ. ευρώ και όπως τόνισε, το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί πιθανόν από το 5ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξηςπου θα χρηματοδοτήσει κυρίως Μέσα Σταθερής Τροχιάς και θα «ανοίξει» από την 1η Ιανουαρίου του 2013.
Κατά το τρέχον έτος πρόκειται, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, να δημοπρατηθεί, αλλά και να ξεκινήσουν οι εργασίες, για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ενώ παράλληλα θα προκηρυχθούν και οι οριστικές μελέτες για την επέκταση της γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη δυτική πλευρά της πόλης, από την Πλατεία Δημοκρατίας, την οδό Λαγκαδά, μέχρι την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία.
Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το 2015 θα τεθεί σε λειτουργία ο βασικός κορμός του μετρό Θεσσαλονίκης των 9,6 χλμ και το 2016 θα ξεκινήσει και η γραμμή προς την Καλαμαριά. Το 2016, εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα ξεκινήσει τη λειτουργία της και η γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Δυτική πλευρά της πόλης.
Επεσήμανε ακόμη ότι ο σχεδιασμός του δικτύου των γραμμών του μετρό των 33 χλμ, αφορά μια δεύτερη γραμμή προς τα Δυτικά, Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Ελευθέριο-Κορδελιό και Εύοσμο, με τη γραμμή που θα συνδέει το Πανεπιστήμιο με Τούμπα, Χαριλάου και Νέα Ελβετία και την επέκταση από τη Μίκρα Καλαμαριάς, προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Σχετικά με τους καταστηματάρχες που έχουν πληγεί από τις εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησαν το 2007, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι στο προσεχές διάστημα θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς, οι διατάξεις του μνημονίου που έχει υπογραφεί, προκειμένου να λάβουν τις αποζημιώσεις που δικαιούνται.
Οι αποζημιώσεις θα ξεκινήσουν να δίνονται από φέτος και θα αφορούν σε ρυθμίσεις οφειλών των ενδιαφερομένων με υπηρεσίες όπως ασφαλιστικά ταμεία και άλλους οργανισμούς κοινής ωφέλειας, όπως διευκρίνισε.