Ποια θέματα κυριαρχούν: Η επιφυλακτικότητα των αγορών και η άνοδος των σπρεντς , και το κίνημα άρνησης πληρωμής διοδίων από οδηγούς που προκαλεί τις αντιδράσεις των εργολάβων.
Η ΑΥΓΗ: “Κίνημα διοδίων”.
Κατά την εφημερίδα “διογκώνεται η αγανάκτηση για τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των διοδίων και την τακτική δημιουργία νέων, ενώ οι δρόμοι βελτιώνονται με ρυθμούς χελώνας. Η κυβέρνηση “κατανοεί” τους πολίτες για τα “ακριβά διόδια”. Ομως αναζητεί τρόπους να εξασφαλίσει την καταβολή του αντίτιμου στις κατασκευάστριες εταιρείες από τους αρνούμενους να πληρώσουν οδηγούς, μετατρέποντάς το σε “δημόσιο έσοδο”.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: “Δυσπιστούν πάλι οι αγορές”.
Η εφημερίδα γράφει ότι “μια ανάσα από τις 1.000 μονάδες βρέθηκε χθες η διαφορά απόδοσης (spread) μεταξύ των ελληνικών και των γερμανικών 10ετών ομολόγων, αντανακλώντας την εντεινόμενη ανησυχία των αγορών αφενός μεν για το ενδεχόμενο αναδιάρθρωσης του χρέους, αφετέρου δε για την επέκταση της κρίσης και σε άλλες χώρες της ευρωζώνης “.
Ο ΛΟΓΟΣ: “Φορο-τσουνάμι χωρίς ορίζοντα!”.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι ” μπορεί τώρα η πολιτική αντιπαράθεση και οι “μάχες” των ρουσφετολόγων πολιτευτών και συνδικαλιστών κάθε κόμματος να εστιάζονται στις ΔΕΚΟ, τις μετατάξεις και γενικώς τις περικοπές, όμως το βουνό που βρίσκεται απέναντι σε όλους τους πολίτες είναι το νέο φορολογικό τοπίο που θα ισχύσει από το νέο έτος: τεκμήρια σοκ, υψηλότεροι φόροι με βάση τη νέα κλίμακα, φόροι στα μπόνους, πριμ συνταξιοδοτήσεων, εταιρικά αυτοκίνητα και δεκάδες “προνόμια” που υπήρχαν σε μια άλλη οικονομία που μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας”.
Η ΝΙΚΗ: “Ο κίνδυνος του λουκέτου καραδοκεί. Χρονιά βαθιάς ύφεσης για το εμπόριο του 2011”.
Η εφημερίδα τονίζει ότι “σε κομβικό σταυροδρόμι οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις. Αναιμική η κίνηση τις ημέρες των γιορτών στην αγορά, με την τελευταία ελπίδα να στρέφεται στις εκπτώσεις. Μέσα σε ένα χρόνο 27.000 εργαζόμενοι στο εμπόριο έχασαν τη δουλειά τους, 27.500 επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο και 15.000 απασχολούμενοι βρέθηκαν χωρίς δεύτερη δουλειά”.
το ΠΟΝΤΙΚΙ:”Καουμπόηδες της συμφοράς. Κότες με Ευρωπαίους και Τούρκους, τζάμπα μάγκες με τους απελπισμένους. Σικάγο οι πόλεις, Τέξας τα σύνορα”.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “όταν ο Ντομινίκ Στρος-Καν, πριν από λίγο καιρό, μας έλεγε ότι δεν ειναι κακό να γίνουμε μετανάστες για να δούμε άσπρη μέρα, δεν έκανε πλάκα. Οι περισσότεροι αντιληφθήκαμε πως μιλούσε πολύ σοβαρά, γνωρίζοντας, ως μεγάλο αφεντικό, τι ο ίδιος μας ετοιμαζει. Οταν κάποιος σε παροτρύνει να μεταναστεύσεις, το πρώτο που περιμένεις να δεις είναι… ανοιχτά σύνορα για να φύγεις μια ώρα αρχύτερα. Δύσκολα θα φανταζόμασταν ότι λίγο αργότερα θα βλέπαμε τα χερσαία συνόρά μας με την Τουρκία στον Έβρο να φράζονται με συρματόπλεγμα μετατρέποντας την περιοχή αυτή στο …κοτέτσι που φαίνεται να οραματίζονται…. ο Χρήστος Παπουτσής και ο Γιώργος Παπανδρέου”.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: “Πανελλαδική κινητοποίηση από ΠΑΜΕ-ΠΑΣΕΒΕ-ΠΑΣΥ-ΜΑΣ-ΟΓΕ. Δράση κατά των τραπεζών που ληστεύουν το λαό”.
Η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι “στις τράπεζες όπου είναι συγκεντρωμένος ο ιδρώτας των εργαζομένων είναι η συσσωρευμένη κλοπή του μόχθου χιλιάδων εργατοϋπαλλήλων, αυτοαπασχολούμενων, μικρομεσαίων αγροτών, έγιναν χτες το πρωί ταυτόχρονες κινητοποιήσεις σε δεκάδες πόλεις της χώρας με συμβολικούς αποκλεισμούς και παρεμβάσεις.Κεντρικό σύνθημα όλων των παρεμβάσεων, που έδινε και το στίγμα της πανελλαδικής κινητοποίησης:”ο πλούτος παράγεται από το λαό και ανήκει στο λαό”.
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ: “Νέο ψαλίδι 3 δισ.ευρώ στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων”.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΕΞΠΡΕΣ: “Αμείωτο το ενδιαφέρον για φωτοβολταϊκά έργα”.
Η εφημερίδα γράφει ότι “συνεχίζεται ο φωτοβολταϊκός πυρετός, με ραγδαία αύξηση του αριθμού των αιτήσεων, οι οποίες έχουν φθάσει πλέον τις 26.500 και αφορούν τη δημιουργία μικρών και μεγάλων φωτοβολταϊκών έργων σε όλη τη χώρα, ισχύος 5.046 MW”.
ΚΕΡΔΟΣ: “Σκληρό “παζάρι” εργολάβων για τους αυτοκινητοδρόμους. Απειλούν να εγκαταλείψουν τις συμβάσεις παραχώρησης – τι λέει το υπουργείο”.
Η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι “με το κίνημα των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια να διογκώνεται, οι εργολάβοι ασκούν ισχυρές πιέσεις στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να δώσει λύση στο πρόβλημα της μείωσης εσόδων. Διαφορετικά απειλούν ακόμη και με αποχώρηση από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται, γεγονός που σημαίνει ότι το Δημόσιο μπορεί να βρεθεί στη δύσκολη θέση και να ολοκληρώσει με δική του δαπάνη τα έργα αλλά και να πληρώσει αποζημιώσεις”.