Ούτε οι εκπτώσεις φαίνεται να δίνουν το φιλί της ζωής σε μια «νεκρή αγορά»
Αυτό μάλιστα ενισχύεται με την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) η οποία σε δείγμα 200 καταστημάτων στο κέντρο της πόλης και στα ανατολικά και δυτικά προάστιά της, καθώς σημειώθηκε πτώση του τζίρου κατά 40% στην εκπτωτική περίοδο.
Αύξηση τζίρου κατέγραψε μόλις το 2% των ερωτηθέντων ενώ στα περσινά επίπεδα κινήθηκε ο κύκλος εργασιών του 6% του δείγματος.
Ποιους παράγοντες θεωρούν οι καταστηματάρχες υπαίτιους για την πτώση;
Όπως ήταν αναμενόμενο, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η οικονομική κρίση με ποσοστό 34% και ακολουθούν η αύξηση της ανεργίας και η μείωση μισθών (27%). Στην τρίτη θέση εμφανίζεται η κακή ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι ακόμη κι αν έχουν χρήματα τα κρατούν στο πορτοφόλι τους λόγω ανασφάλειας (19%).
Έπονται το παραεμπόριο/«κινέζικα» (9%) και παράγοντες όπως το κυκλοφοριακό/έλλειψη χώρων στάθμευσης (4%).
Απογοήτευση
Το 93% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την πορεία της επιχείρησής του στη διάρκεια των εκπτώσεων, ενώ, μόνον το 7% εμφανίζεται ικανοποιημένο από τον τζίρο του στην ίδια περίοδο.
Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, ανάμεσα σε «ακριβές» και «φθηνότερες» περιοχές, αφού η καθοδική πορεία του τζίρου και η απογοήτευση είναι κοινή σε όλες τις εμπορικές ζώνες.
«Με δεδομένο ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος, αλλά και η αντίστοιχη περυσινή περίοδος των εκπτώσεων ήταν, εξίσου κακές για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της πόλης», λέει η διοίκηση του ΕΣΘ.