Αυξήθηκαν κατά 8,2% το 2010 οι καταγγελίες ταξιδιωτών, εις βάρος αεροπορικών εταιρειών που παραβίασαν τους κοινοτικούς κανονισμούς σχετικά με τα δικαιώματα του επιβάτη, για αδικαιολόγητη ματαίωση ή καθυστέρηση πτήσεως, για άρνηση επιβίβασης λόγω υπερκράτησης (overbooking) και για απώλεια ή φθορά αποσκευών.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2010, δέχθηκε 602 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 517 αφορούν ακυρώσεις, καθυστερήσεις πτήσεων ή αρνήσεις επιβίβασης και οι υπόλοιπες 85 απώλεια ή φθορά αποσκευών, ενώ το 2009, την ίδια χρονική περίοδο, η ΥΠΑ είχε δεχθεί 556 παρόμοιες καταγγελίες.
Η ΥΠΑ έχει φροντίσει να δοθεί λύση υπέρ του επιβάτη σε ποσοστό 75%, με τις υπόλοιπες καταγγελίες να βρίσκονται σε στάδιο τελικής λύσης, ενώ σε 11 εταιρείες που δεν συμμορφωθήκαν, επιβλήθηκαν πρόστιμα.
Βάσει του κοινοτικού κανονισμού 261/2004 οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να καταβάλουν αποζημιώσεις και να παρέχουν βοήθεια (ανάπαυση σε ξενοδοχεία, γεύματα κ.λ.π) σε περιπτώσεις που αδικαιολογήτως ματαιώνουν ή καθυστερούν τις πτήσεις τους ή θεωρηθούν υπεύθυνες για φθορά ή απώλεια αποσκευών, ενώ το ύψος της αποζημίωσης αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μιλίων της πτήσης.