Περισσότερες από 1.100 κλήσεις για παράνομο παρκάρισμα έκοψε η δημοτική αστυνομία της Θεσσαλονίκης, μέσα σε μόλις μια εβδομάδα, θέτοντας σε εφαρμογή την εντολή της νέας δημοτικής αρχής για «καμία ανοχή στο διπλοπαρκάρισμα». Από εχθές, το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στο Δήμο Αθηναίων, όπου οι άνδρες της δημοτικής αστυνομίας προβαίνουν ακόμα και σε αφαίρεση πινακίδων.
«Στο διάστημα από 3 έως 10 Ιανουαρίου βεβαιώθηκαν 1.165 παραβάσεις για παράνομο παρκάρισμα και αφαιρέθηκαν 75 πινακίδες κυκλοφορίας. Για καλύτερο έλεγχο αυξήσαμε τις βάρδιες τα Σαββατοκύριακα, ενώ τις καθημερινές έχουμε δύο βάρδιες των 30 ατόμων. Σκοπός μας δεν είναι να κόβουμε κλήσεις στους οδηγούς. Θέλουμε να συνετιστούν οι πολίτες και να καταλάβουν πως πρέπει να βοηθήσουν όλοι για μία καλύτερη πόλη», ανακοίνωσε η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη, Καλυψώ Γούλα.
Ο νέος Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης εξετάζει ποικίλα μέτρα,ανάμεσα στα οποία ο δακτύλιος και η απαγόρευση κυκλοφορίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. «Εκτός από τις κλήσεις σκεφτόμαστε τις δαγκάνες και την αλλαγή του προστίμου σχετικά με τα διπλοπαρκαρισμένα. Το αυτοκίνητο δεν ευθύνεται μόνο για το κυκλοφοριακό, αλλά και για την ατμοσφαιρική ρύπανση. Σκεφτόμαστε τον δακτύλιο και την απαγόρευση κυκλοφορίας. Είναι μέτρα που παίρνονται σε όλες τις χώρες», δήλωσε ο κ. Μπουτάρης.
Επίσης, αποφασισμένος να πατάξει την παράνομη, αντικοινωνικού χαρακτήρα στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας, εμφανίζεται ο νέος δήμαρχος της πόλης, Γιώργος Καμίνης, καθώς με εντολή του συνεργεία της δημοτικής αστυνομίας «σκουπίζουν» από χθες τους δρόμους της πρωτεύουσας. Στο στόχαστρό τους ΙΧ αυτοκίνητα, αυθαιρέτως σταθμευμένα που εμποδίζουν την κυκλοφορία άλλων οχημάτων και μαζικών μέσων μεταφοράς, αλλά και την κίνηση ΑΜΕΑ και αναπηρικών αμαξιδίων.
Ο συγκοινωνιολόγος Πάνος Παπαδάκος σημείωσε πως «πρωτοβουλίες σαν αυτή του Δημάρχου Αθηναίων βοηθούν πάντα προς την σωστή κατεύθυνση». Αν και τα στοιχεία για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Πρωτεύουσας, μετά τη λειτουργία του μετρό, δεν είναι αρκετά, είναι γνωστό ότι οι καθημερινές ανάγκες για θέσεις στάθμευσης φτάνουν τις 100.000, εκ των οποίων οι 35.000 είναι παράνομες.
Για την Αθήνα, το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης κρίνεται σίγουρα αποδοτικό κι έχει λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους οδηγούς ΙΧ και η αξιοπιστία των ΜΜΜ στα μάτια του κοινού έχει ενισχυθεί κατά 20%.
Στη συμπρωτεύουσα, για αύριο έχει καθοριστεί σύσκεψη για το παραεμπόριο με τη συμμετοχή της διοίκησης του δήμου, της δημοτικής αστυνομίας, της ελληνικής αστυνομίας, των εμπορικών επιμελητηρίων και του ΣΔΟΕ.
«Θα πρέπει να απελευθερωθούν τα πεζοδρόμια από τα σεντόνια και να ησυχάσουν οι καταστηματάρχες από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η εισήγηση μας θα είναι να δημιουργηθούν ζώνες όπου θα εμπόριο θα γίνεται νόμιμα, να πληρώνεται έστω το ΦΠΑ», ανέφερε ο κ. Μπουτάρης.