Ακόμη μια ημέρα ταλαιπωρίας ζουν από το πρωί οι κάτοικοι της πρωτεύουσας, λόγω του κυκλοφοριακού εμφράγματος που έχουν προκαλέσει η ακινητοποίηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και τα συλλαλητήρια στο κέντρο της πόλης. Οι απεργοί σκληραίνουν τη στάση τους απέναντι στην κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι το δικαστήριο κήρυξε τις κινητοποιήσεις τους “παράνομες και καταχρηστικές”.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής των συνδικαλιστικών οργάνων των εργαζομένων στα Μ.Μ.Μ., η απεργία διεξάγεται κανονικά, αφενός διότι δεν τους έχει επιδοθεί καμία δικαστική απόφαση και αφετέρου, διότι είναι ο μοναδικός τρόπος να προασπίσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, που καταστρατηγούνται από το σχέδιο αναδιάρθρωσης του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων. Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, η δικαστική απόφαση επιδόθηκε αμέσως μετά την έκδοσή της.
Η πορεία διαμαρτυρίας εργαζομένων του ΟΑΣΑ από την οδό Πειραιώς προς τη Βουλή των Ελλήνων, διέκοψε την κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας, κάνοντας την κατάσταση πιο δύσκολη για τους οδηγούς. Η ογκώδης πορεία κατέληξε στο Σύνταγμα, με αποτέλεσμα οι γύρω δρόμοι να παραμένουν κλειστοί.
Την ίδια στιγμή κλειστή είναι και η οδός Πανεπιστημίου στα Προπύλαια, όπου συγκεντρώθηκαν δάσκαλοι και καθηγητές για να τιμήσουν με συλλαλητήριο για τα 20 χρόνια από το θάνατο του καθηγητή Νίκου Τεμονέρα. Οι καθηγητές έφτασαν κι αυτοί μέσω της Σταδίου στο Σύνταγμα, που βρίσκεται σε κλοιό διαδηλωτών.
Η τροχαία προσπαθεί με έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να αποσυμφορήσει το κέντρο από την Πλατεία Ομονοίας έως το Σύνταγμα και τους γύρω δρόμους.
Η 24ωρη απεργία των αστικών συγκοινωνιών προκάλεσε κυκλοφοριακή συμφόρηση από νωρίς το πρωί, σε όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης. Η μετακίνηση με Ι.Χ. ήταν η μόνη λύση για τους Αθηναίους, προκειμένου να δώσουν το παρόν στις εργασίες τους, με αποτέλεσμα ο χρόνος για την κάθε διαδρομή να υπερδιπλασιάζεται.
Για την διευκόλυνση της μετακίνησης των εργαζομένων, όταν διενεργούνται 24ωρες απεργίες των ΜΜΜ, αποφασίστηκε να επιτρέπεται η διέλευση όλων των οχημάτων από το δακτύλιο, καθώς και η χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα Ι.Χ.
Μόνοι κερδισμένοι σε αυτή τη δύσκολη για τα νεύρα των Αθηναίων ημέρα, είναι οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών χώρων στάθμευσης, που κάνουν χρυσές δουλειές. Η απαραίτητη χρήση των Ι.Χ. σε συνδυασμό με τους εντατικούς ελέγχους της δημοτικής αστυνομίας για την παράνομη στάθμευση, ανάγκασαν όσους εργάζονται στο κέντρο να αφήσουν τα οχήματά τους σε ιδιωτικά πάρκινγκ.
Ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κάλεσε για ακόμη μια φορά τους απεργούς σε διάλογο, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση μάχεται για την εξυγείανση των αστικών συγκοινωνιών διαφυλάττοντας τον δημόσιο χαρακτήρα τους.
Συμπλήρωσε ότι το σχέδιο νόμου, που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλο και δίδεται σήμερα στη δημόσια διαβούλευση, αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης που θα “οδηγήσει σε σύγχρονες και ποιοτικές συγκοινωνίες που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη” και ζήτησε τη συνεργασία όλων.
Το μεσημέρι της Παρασκευής αναμένεται να συνεδριάσει το συντονιστικό όργανο των απεργών προκειμένου να λάβει αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις.
Διαβάστε επίσης:
Σαρωτικές αλλαγές στα ΜΜΜ – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο