Αρχίζουν ξανά οι πιέσεις στο Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης για την κατασκευή πολιτικού αερολιμένα στο ήδη υπάρχον στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας του Νομού Ηλείας. Αυτό μεταδίδουν αρμόδιες πηγές, παρ’ όλο που οι μελέτες της ίδιας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δείχνουν ότι το εγχείρημα είναι οικονομικά ασύμφορο.
Αν και η ΥΠΑ έχει ζητήσει από πέρυσι από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων την δημοπράτηση της κατασκευής πολιτικού αερολιμένα στο ήδη υπάρχον στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας του νομού Ηλείας, το εγχείρημα «κόλλησε» στην κρίση και την εναλλαγή της πολιτικής ηγεσίας, αλλά και σε δύο σοβαρούς λόγους, που άπτονται της λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με απάντηση του πρώην υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη, σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Ηλείας Γ. Κοντογιάννη, απαιτείται μία μελέτη κόστους – οφέλους, η οποία θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για να αξιολογηθεί εάν η επένδυση έχει αναπτυξιακό αντίκρισμα. Ο δεύτερος λόγος είναι μία κοινοτική Οδηγία του 2005, που προβλέπει εκτίμηση κινδύνου του πιθανού ανταγωνισμού μεταξύ αεροδρομίων, που έχουν χρηματοδοτηθεί από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
Η ιδέα της δημιουργίας πολιτικού αερολιμένα στην Ανδραβίδα εμφανίστηκε στο υπουργείο Υποδομών το 2010, όταν κι έγιναν προσπάθειες να εισέλθει στα συγχρηματοδοτούμενα έργα και το ΕΣΠΑ, όμως αντιμετώπισε σοβαρότατο πρόβλημα σχετικά με την μελετητική του ωριμότητα.
Επίσης, η προώθηση της δημιουργίας του αερολιμένα αντιμετωπίζει ένα αντικειμενικό εμπόδιο. Σε απόσταση 25 χιλιομέτρων σε ευθεία γραμμή και 34 χιλιομέτρων οδικώς βρίσκεται ο αερολιμένας του Αράξου, ο οποίος είναι μεικτής χρήσης και ανακαινίστηκε πριν από λίγα χρόνια, με το δημόσιο να επενδύσει άνω των 50 εκατ. ευρώ για την δημιουργία νέου τερματικού σταθμού, ο οποίος, μάλιστα σχεδιάζεται να επεκταθεί.
Παράλληλα, η ίδια η ΥΠΑ, μέσα από προβολές κίνησης, εκτιμά πως η Ανδραβίδα θα έχει αεροπορική κίνηση μικρότερη της Καρπάθου, δηλαδή από τις χαμηλότερες στη χώρα. Ειδικότερα, η υπηρεσία προβλέπει για το 2035 μόλις 35.000 επιβάτες κατ’ έτος για την Ανδραβίδα, όταν η «άγονη» Αστυπάλαια, θα έχει 42.000 ταξιδιώτες. Η ίδια μελέτη δείχνει ότι ο Άραξος θα εξυπηρετήσει 197.000 επιβάτες, όταν ήδη το 2009 πέρασαν από τον Αχαϊκό αερολιμένα 82.000 – και από την Ανδραβίδα κανείς.
Στις 12 Ιουλίου 2011 η διοικητής της ΥΠΑ Φωτεινή Παπαδημητροπούλου αποφάσισε την έγκριση νέου προϋπολογισμού ύψους 31,5 εκατ. ευρώ για την μελέτη και την κατασκευή του έργου. Στη συνέχεια, η ΥΠΑ προώθησε την απόφαση στην Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Ν. Ελλάδος προκειμένου «να φροντίσει για την υλοποίησή του».
Ωστόσο, η συγκεκριμένη εντολή (12/7/2011), επικαλέστηκε την κατά πλειοψηφία γνωμοδότηση του Συμβουλίου Έργων της ΥΠΑ, το πρακτικό της οποίας χρονολογείται στις 31 Ιουλίου, δηλαδή 19 ημέρες αργότερα, ετεροχρονισμός που ήγειρε ερωτήματα στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο «πάγωσε» το εγχείρημα.
Στελέχη των αερομεταφορών θεωρούν ότι θα ήταν προτιμότερο να επενδυθούν πέντε εκατομμύρια ευρώ για την βελτίωση του δρόμου που συνδέει την Ανδραβίδα με τον Άραξο, παρά να σπαταληθούν 30 εκατ. ευρώ για ένα αεροδρόμιο με αμφίβολο μεταφορικό έργο.
Αντίθετα, οι τοπικοί φορείς της Ηλείας ζητούν πολιτικό αεροδρόμιο για ανάπτυξη του τουρισμού, σημειώνοντας ότι τίθεται ως προϋπόθεση από επενδυτές που εξετάζουν αναπτυξιακά σχέδια για την περιοχή.