Πορείες διαμαρτυρίας με τα βυτιοφόρα τους πραγματοποίησαν το πρωί βενζινοπώλες των νομών της Βόρειας Ελλάδας, από τον ΕΈβρο μέχρι την Πιερία, συμμετέχοντας στην πανελλαδική κινητοποίηση ενάντια στην εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης (ΕΦΚ) πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης.
Αυτό δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) και πρόεδρος της Ένωσης του Κιλκίς Ιωάννης Μαγλουσίδης.
Στο Κιλκίς στην πορεία συμμετείχαν περίπου 30 από τα συνολικά 53 βυτιοφόρα, που κατέχουν τα 77 πρατήρια καυσίμων του νομού, σύμφωνα πάντα με τον κ. Μαγλουσίδη. Οι πρατηριούχοι ξεκίνησαν την πορεία τους από το κεντρικό γήπεδο του Κιλκίς και διέσχισαν όλη την πόλη, με δύο στάσεις, αφενός στην Εφορία και αφετέρου στην Αντιπεριφέρεια, όπου είχαν συνάντηση με τον αντιπεριφερειάρχη Χρήστο Γκουντενούδη, στον οποίο και επέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας.
«Ήδη έχουμε υψηλούς φόρους στα καύσιμα, ακόμη και χωρίς την εξίσωση του ΕΦΚ. Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πετρέλαιο θέρμανσης. Πέρυσι τέτοια εποχή είχα ήδη 25 παραγγελίες και φέτος καμία, καθώς πολλοί δεν έχουν χρήματα και άλλοι έχουν στραφεί σε εναλλακτικές μορφές θέρμανσης. Η κατανάλωση υπολογίζω ότι θα πέσει φέτος κατά 70%-80%, κάτι που σημαίνει ότι θα δούμε πολλά λουκέτα στα πρατήρια του νομού, το 70% των οποίων βασίζεται στο πετρέλαιο θέρμανσης για να επιβιώσει. Ηδη πέρυσι έκλεισαν στο νομό 25 πρατήρια και φέτος, μέχρι στιγμής, άλλα επτά», σημειώνει ο κ.Μαγλουσίδης.
«Φέτος δεν έχει ”γεμίζω τη δεξαμενή”»
Το πρόβλημα, όμως, δεν αφορά μόνο τα πρατήρια, όπως λέει, αλλά και τους καταναλωτές, οι οποίοι αδυνατούν να αγοράσουν πετρέλαιο. «Φέτος δεν έχει ‘γεμίζω τη δεξαμενή’. Ο κόσμος θα παραγγέλνει 150 και 200 λίτρα. Και είναι αμφίβολο, παρότι έχουν ορισθεί οι γεωγραφικές ζώνες για το επίδομα θέρμανσης, αν οι κάτοικοι των πολυκατοικιών θα δουν ποτέ επιστροφή ΕΦΚ», υποστηρίζει.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε μέχρι στιγμής από τις κατά τόπους ενώσεις βενζινοπωλών, ως αντιπρόεδρος της ΟΒΕ, ο κ. Μαγλουσίδης επεσήμανε ότι ήδη ολοκληρώθηκαν με επιτυχία αντίστοιχες πορείες στην Αλεξανδρούπολη, τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική (όπου οι βενζινοπώλες «κατέβηκαν» από κοινού) και στα Γιαννιτσά.