«Όχι» στην «αξιολόγηση – χειραγώγηση» και το πλαίσιο του νόμου 4024/11 είπε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, κατά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Παιδείας, με αφορμή το πόρισμα της επιτροπής του Υπουργείου για την αξιολόγηση.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τόνισε στον Υπουργό Παιδείας πως η Κυβέρνηση ομιλεί για «διάλογο» ενώ έχει ήδη ψηφίσει με νόμο (ν.4024/11) το πλαίσιο της αξιολόγησης και έχει ήδη συνδέσει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξή τους, ορίζοντας μάλιστα και τα ποσοστά των «ικανών». Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τη ΟΛΜΕ, έχει προαξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς!
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, η εφαρμογή της αξιολόγησης, με αυτές μάλιστα τις προϋποθέσεις και τους όρους που περιγράφονται στο ν.4024/11, θα οδηγήσει σε εργασιακές σχέσεις ζούγκλας στο δημόσιο σχολείο, με ανυπολόγιστες αρνητικές επιπτώσεις και στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΟΛΜΕ θεωρεί δεδομένο μάλιστα πως στις προθέσεις κυβέρνησης και τρόικας είναι να χρησιμοποιηθεί η αξιολόγηση ως εργαλείο για τις απολύσεις και τη διαθεσιμότητα στο Δημόσιο.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν παράλληλα πως «την ίδια στιγμή με τον πρόσφατο νόμο ν.4093/12 το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, με απόφαση Υπουργού και ανεξάρτητα από οργανική θέση, καταρρακώνοντας έτσι κάθε έννοια δημοκρατικών και εργασιακών δικαιωμάτων, διαλύοντας οικογένειες και κοινωνικό ιστό».
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε για ακόμη φορά από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και την κατάργηση της σχετικής διάταξης του ν.4024/11 που συνδέει αξιολόγηση με μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Τόνισε επίσης ότι δεν αποτελεί για τους εκπαιδευτικούς πλαίσιο συζήτησης κανένα πόρισμα επιτροπής, όσο παραμένουν οι σχετικές διατάξεις του ν.4024/11 σε ισχύ.
Ο Υπουργός Παιδείας επιφυλάχτηκε να απαντήσει στο βασικό αίτημα της ΟΛΜΕ και ζήτησε συνάντηση την άλλη εβδομάδα.