Την απόσυρση άρθρου σχεδίου νόμου που, σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, επιφέρει βίαιες αλλαγές στην εκπαίδευσή τους, ζητά η ΕΣΑμεΑ.
Σε επιστολή της προς το Υπουργείο Παιδείας, εκφράζει οργή και αγανάγκτηση, τονίζοντας ειδικότερα πως το άρθρο 39 του σχεδίου νόμου «Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού»:
– Δεν λαμβάνει υπόψη τη διαχρονική έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης θέμα το οποίο δεν πρέπει να αγνοηθεί αλλά να επιλυθεί άμεσα.
– Ο τρόπος με τον οποίο καθορίζει την οργάνωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής επιβαρύνει τα ήδη αυξημένα καθήκοντα του ήδη υποστελεχωμένου ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, ενώ η στελέχωση αυτών των δομών βασίζεται στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ χωρίς να προνοεί τίποτα για τη συνέχιση της λειτουργία τους μετά τη λήξη του.
– Εισάγει νέες διαγνωστικού χαρακτήρα επιτροπές τις ΕΔΕΑΥ που στερούνται επιστημονικού κύρους για το δύσκολο τομέα της διάγνωσης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών των ατόμων με αναπηρία, ενώ υποβαθμίζεται ο ρόλος και η συμμετοχή των διδασκόντων και απουσιάζει παντελώς και αντισυνταγματικά η συμμετοχή των γονέων των μαθητών με αναπηρία.
– Διατηρεί το διαχρονικά απαράδεκτο καθεστώς του αναπληρωτή εκπαιδευτικού στις σχολικές μονάδες που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες στα άτομα με αναπηρία, καθεστώς το οποίο δεν μπορεί να εγγυηθεί παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Καταλήγοντας, η ΕΣΑμεΑ υποστηρίζει πως η κατάθεση του άρθρου 39 στη Βουλή «δίνει τη χαριστική βολή και οδηγεί προς κατάρρευση το υποβαθμισμένο διαχρονικά σύστημα εκπαίδευσης που παρέχεται στα άτομα με αναπηρία, ένα σύστημα που αδυνατεί να εντάξει στους κόλπους του τους μαθητές με αναπηρία και δη τους μαθητές με βαριά αναπηρία».