Τις θεμελιώδεις αρχές που αποτελούν «τη βασική πυξίδα για κάθε ενέργεια» των εφοριακών υπαλλήλων, περιγράφει ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας που κυκλοφόρησε την Τετάρτη η Ομάδα Καταπολέμησης Διαφθοράς του Υπουργείου Οικονομικών.
Όπως επισημαίνουν «Τα Νέα» σε σχετικό δημοσίευμα, στον Κώδικα το φακελάκι αποτελεί άγνωστη λέξη, οι πολίτες αντιμετωπίζονται με ευγένεια και σε καμία περίπτωση δεν ανεβοκατεβαίνουν όλους τους ορόφους για να εξυπηρετηθούν, δεν δίνεται προτεραιότητα σε υποθέσεις έπειτα από έξωθεν ή οίκοθεν παρέμβαση, ενώ το οποιοδήποτε λάθος που θίγει δικαιώματα κάποιου πολίτη διορθώνεται αμέσως.
Παράλληλα, η συνέπεια στις απαντήσεις έναντι αιτημάτων πολιτών, γραπτώς, τηλεφωνικώς ή αυτοπροσώπως, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή.
«Μόνο όταν οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας επιλέξουν να συνεργαστούν μεταξύ τους για να κάνουν πραγματικότητα τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα, με την καθημερινή εφαρμογή των αρχών του, θα αναδειχθεί η πραγματική του αξία» αναφέρεται χαρακτηριστικά και προστίθεται:
«Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο Οικονομικών θα καταστεί μια υπηρεσία σύγχρονη και λειτουργική».