Ως τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών χαρακτηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της Γ’ Τάξης του Ενιαίου Λυκείου.
Μάλιστα, εκφράζει και ενστάσεις, προσθέτοντας πως τα θέματα «απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά».
Παρατηρεί ακόμη πως με τα θέμτα καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης, υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3, η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη, τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σημειώνει μάλιστα πως προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα, σημειώνει πως τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις, ενώ επισημαίνει πως το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς.
Το θέμα Γ απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3, ενώ η επίλυση του θέματος Δ απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.