Πρόστιμα για τα «πειραγμένα» ταξίμετρα, αλλά και «πλαφόν» στις χρεώσεις των αυτοκινητιστών για τις ξεναγήσεις των τουριστών φέρουν ρυθμίσεις που παρουσίασε την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών και Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
Πρόκειται για μέτρα με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, όπως συμφωνήθηκαν να προωθηθούν στις 25 Απριλίου, μετά από τη συνάντηση των αυτοκινητιστών ταξί και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, οι ρυθμίσεις έρχονται να βάλουν τάξη στον χώρο των ταξί. «Πιστεύω ότι και η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί θα είναι σύμφωνη με αυτές τις ρυθμίσεις γιατί επιχειρούν να αντιμετωπίσουν από τη μια πλευρά προβλήματα του κλάδου και από την άλλη πλευρά προβλήματα που δημιουργούνται στους επιβάτες και ζημιώνουν την εικόνα της χώρας στους τουρίστες», είπε.
Πλαφόν στις ξεναγήσεις
Όπως τόνισε, η πρώτη ρύθμιση αφορά τις χρεώσεις για τις ξεναγήσεις τουριστών στα αστικά κέντρα. «Εκεί μέχρι τώρα δεν υπήρχαν περιορισμοί και είχε διαπιστωθεί αισχροκέρδεια. Είχαμε χρεώσεις απίστευτες και εξωφρενικές. Αυτό το οποίο προβλέπει η νέα ρύθμιση, η νέα απόφαση, είναι ότι για τα πρώτα 20 λεπτά θα λειτουργεί υποχρεωτικά το ταξίμετρο και από εκεί και πέρα, σε σχέση με τις ξεναγήσεις, για κάθε ώρα θα μπορούν να χρεώνονται το πολύ 25 ευρώ. Οτιδήποτε άλλο θα είναι παράβαση» δήλωσε ο υπουργός. Οι οδηγοί υποχρεωτικά θα πρέπει να διαθέτουν αποδεικτικό με το οποίο θα αναφέρεται η έναρξη της διαδρομής, το συμφωνηθέν κόμιστρο και τα στοιχεία του επιβάτη.
Η δεύτερη ρύθμιση του υπουργείου αφορά τα αλλοιωμένα ταξίμετρα. «Από τις έρευνες που έχει κάνει επανειλημμένα η Αστυνομία έχει βρεθεί σχεδόν ότι το 50% των ταξιμέτρων που ελέγχθηκε ήταν αλλοιωμένα. Φυσικά, απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, η πολιτεία δεν μπορεί να μείνει απαθής και χαιρόμαστε που η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί είναι υπέρ της λήψεως αυστηρότερων μέτρων για το συγκεκριμένο ζήτημα», τόνισε.
«Έτσι για την αλλοίωση ενδείξεων των ταξιμέτρων ή και των μετρολογικών τους παραμέτρων από εξωτερικές προς αυτά επιδράσεις ή καταδολίευση μετρητών επιβάλλεται με αγορανομική διάταξη που προωθείται στους εκμεταλλευτές οχημάτων, δηλαδή αυτούς που πράγματι προσπορίζονται το παράνομο όφελος, πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ» συμπλήρωσε. Επίσης, προβλέπεται αφαίρεση αδείας και επιβολή προστίμου 20.000 ευρώ για όποιον εμπορεύεται, παραχωρεί, κατασκευάζει ή εγκαθιστά τέτοιου είδους αλλοιωμένα ταξίμετρα.
«Σε αυτά τα θέματα θέλουμε να μην κάνουμε κανένα συμβιβασμό. Έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση του επιβάτη, έχουν να κάνουν με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και όλοι μαζί πρέπει να αντιμετωπίσουμε τέτοιου είδους αθέμιτες πρακτικές. Παράλληλα με μια σειρά από άλλες ρυθμίσεις, οι οποίες θα κατατεθούν σύντομα στο νομοσχέδιο για τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, προβλέπονται μέτρα που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσλειτουργίες σε σχέση με το επάγγελμα των ταξί», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.
Πήρε παράταση η… ακινησία
Έτσι, το χρονικό διάστημα ακινησίας ενός ταξί, μετά τη λήξη του οποίου ο ιδιοκτήτης χάνει την άδεια, επεκτείνεται από τους τρεις μήνες σε έναν χρόνο. Επίσης, τα ταξί ειδικής μίσθωσης θα μπορούν να διαθέτουν και τρεις πόρτες, διευκρινίζεται ο ορισμός της προμίσθωσης των ταξί και ελαχιστοποιείται σε έξι από 24 μήνες, το διάστημα που ένας οδηγός ταξί θα πρέπει να κατέχει την άδεια οδήγησής του πριν αιτηθεί για ειδική άδεια οδήγησης ταξί.
«Μένουμε στις ρυθμίσεις του νόμου 4070 και δεν εισάγεται κανένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταξί. Επιχειρείται αφενός να αντιμετωπιστούν ορισμένες δυσλειτουργίες που έχουν υπάρξει βλέποντας την ίδια την εφαρμογή των νόμων και τις επιπτώσεις της κρίσης. Κυρίως όμως πάμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα παραβατικότητας. Δεν μπορεί οι τουρίστες να χρεώνονται με υπέρογκα ποσά και στη συνέχεια το θύμα να είναι η ίδια η χώρα. Ούτε μπορεί να γίνει ανεκτό, σχεδόν τα μισά ταξίμετρα να είναι αλλοιωμένα» τόνισε ο υπουργός.