Μήνυμα να μην συνθηματολογούν ανεύθυνα και οδηγούν τον κόσμο στην επιζήμια λογική και την αντικοινωνική συμπεριφορά τού «δεν πληρώνω», απηύθυνε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, καθιστώντας ταυτόχρονα σαφές – αναφορικά με τις διαπραγματεύσεις για τους εν εξελίξει αυτοκινητόδρομους και το θέμα των διοδίων – ότι η όποια συμφωνία προκύψει θα είναι επ’ ωφελεία του Δημοσίου.
Κατά τη συζήτηση και ψήφιση των άρθρων του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, σημειώθηκε αντιπαράθεση μεταξύ του υπουργού και του ΣΥΡΙΖΑ, όταν τέθηκε το ζήτημα της ανυπακοής μερίδας πολιτών στο να πληρώνουν εισιτήρια και διόδια. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κυβερνά με τη λογική τού “διαίρει και βασίλευε” και ο κ. Ρέππας του αντιγύρισε την κατηγορία.
«Εσείς κατακερματίζετε την ελληνική κοινωνία και ακολουθείτε το “διαίρει και βασίλευε” γιατί υιοθετείτε κάθε αίτημα ομάδων ακόμη κι αν είναι αντικρουόμενο ως προς τις επιδιώξεις και τους στόχους τους. Αυτό δείχνει πολιτική αδυναμία για τους πολιτικούς και συνδικαλιστική αδυναμία για τους συνδικαλιστές», είπε ο κ. Ρέππας, προσθέτοντας πως δύναμη είναι ο πολιτικός να παίρνει μια απόφαση που δεν είναι ευχάριστη αλλά είναι χρήσιμη για τη χώρα.
«Είδαμε που μας οδήγησαν οι ευχάριστες αποφάσεις που πήραμε στο παρελθόν», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στο θέμα που και πάλι τέθηκε στη συζήτηση για όσους δεν πληρώνουν διόδια και εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι βεβαίως ενισχύονται από το κράτος οι υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα, όμως ένα μέρος τους πρέπει να αναλαμβάνεται από τον ίδιο το χρήστη για λόγους λειτουργικούς των εταιρειών που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές, αλλά και για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης. «Το κράτος κατανέμει τα βάρη σε όλους τους Έλληνες. Όπως πληρώνουν οι Αθηναίοι αποζημιώσεις στους αγρότες, έτσι γίνεται και για κείνους που δεν απολαμβάνουν υπηρεσίες της πρωτεύουσας» τόνισε.
«Πιστεύετε αλήθεια ότι όσοι δεν πληρώνουν διόδια εκτελούν εντολές ενός κόμματος;» ρώτησε τον υπουργό ο κ. Παπαδημούλης και πρόσθεσε πως ο κόσμος δεν αντέχει άλλο, και, κανονικά, στα διόδια οι πολίτες θα πρέπει να επιδοτούνται για να περάσουν έτσι όπως είναι η κατάσταση των δρόμων.
«Όλοι πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες οι οποίοι όταν θεσπίζονται περιορίζουν τους ισχυρούς και ωφελούν τους αδύναμους», απάντησε ο κ. Ρέππας και απευθυνόμενος προς την πτέρυγα των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, τους κάλεσε να μην ενθαρρύνουν τις δυνάμεις εκείνες που υπονομεύουν την τήρηση των κανόνων. «Δεν έχει τέλος αυτό. Η διαδικασία αυτή οδηγεί σε δρόμους χωρίς διέξοδο», σημείωσε και συμπλήρωσε πως τελικώς θα επιβληθεί το δίκαιο του πιο ισχυρού, απευθύνοντας το ερώτημα: «Αυτό θέλουμε; Το δίκιο του ισχυρού ή την ισχύ του δικαίου που μας καλύπτει όλους».
Εξήγησε επιπλέον πως με το να μην πληρώνει κάποιος το αντίτιμο των διοδίων στερεί από τον «κουμπαρά» με τον οποίο θα πληρωθεί η κατασκευή των δρόμων αφού στα 8,7 δισ. που είναι η δαπάνη για τα έργα, τα 2,8 δισ. ευρώ προβλέπεται να προέλθουν από τα έσοδα των διοδίων.
«Ποιος θα πληρώνει 100 εκατ. ευρώ το χρόνο για τη συντήρηση της Εγνατίας οδού; Δεν πρέπει για πληρώνονται διόδια για τμήματα δεκάδων χιλιομέτρων έτοιμα και αυτοτελή;».
Σχετικά με την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων τόνισε ότι η συζήτηση δεν μπορεί παρά να καταλήξει σε έναν επανασχεδιασμό, ο οποίος θα προβλέπει οπωσδήποτε και τη μείωση του ύψους των διοδίων σε δραστικό ποσοστό, ιδίως σε δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί. Επισήμανε ότι οι προτάσεις της κυβέρνησης, μεταξύ των άλλων, προβλέπουν αναλογική χρέωση, η οποία θα συμπεριλαμβάνεται σε μία νέα συμφωνία, «αν προκύψει».
«Νέα συμφωνία θα προκύψει αν υπακούει στο δημόσιο συμφέρον, γιατί θέλει και τη συναίνεση της άλλης πλευράς. Και θα βρεθούμε μπροστά σε διλήμματα: ή να επιτρέψουμε να σταματήσουν αυτά τα έργα και να τιναχθεί στον αέρα το πρόγραμμα ή θα δούμε ποιος είναι ο απαραίτητος επανασχεδιασμός που ανταποκρίνεται και στο δημόσιο συμφέρον και στις προοπτικές της χώρας για να συνεχιστεί το πρόγραμμα» ξεκαθάρισε ο κ. Ρέππας. Ακόμη, ανέφερε ότι κάνουν λάθος εκείνοι που απολύουν εργαζόμενους γιατί δυναμιτίζουν έτσι την προσπάθεια που γίνεται να συνεχιστούν τα έργα παρά τα προβλήματα.
Διευκρίνισε πάντως πως αν και από την ολοκλήρωση και τη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων το Δημόσιο προσδοκά πολλά δισ. κάτι που δεν θα ευοδωθεί αν το πρόγραμμα σταματήσει, εντούτοις η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να συμφωνήσει έναντι οποιουδήποτε τιμήματος.
«Αυτά ωστόσο είναι υπό εξέλιξη. Μέχρι τότε, όμως, μην συνθηματολογούμε. Αν θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι στον τόπο, αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι αυτό που υπακούει στην κοινή λογική», κατέληξε.