Δεν θα είναι περισσότεροι από 2.000 οι εκπαιδευτικοί που θα μπουν σε διαδικασίες κινητικότητας και διαθεσιμότητας, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.
Το υπουργείο Παιδείας έχει καταρτίσει σχέδιο για τις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών που αφορούν κυρίως σε ειδικότητες καθηγητών πληροφορικής, μουσικής, καλλιτεχνικών, καθώς και γυμναστές. Οι καθηγητές αυτοί, όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Παιδείας, ήταν υπεράριθμοι στα σχολεία της χώρας.
Πάντως ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, κάλεσε, για αύριο, Τετάρτη, στο γραφείο του, τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) προκειμένου να τους ενημερώσει για τη συμμετοχή του υπουργείου Παιδείας στην αναδιάρθρωση του Δημοσίου Τομέα, μέσα από ένα συνολικό σύστημα διαχείρισης προσωπικού (διαθεσιμότητα, μετατάξεις κ.λπ.).
Τις αρμοδιότητες των σχολείων (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) ανέλαβε ο υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου, ενώ τα θέματα Δια Βίου μάθησης ο υφυπουργός Παιδείας Κώστας Γκιουλέκας.
Ο υπουργός Παιδείας κράτησε τις αρμοδιότητες που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας.
Γκρίνιες από τους διευθυντές
Διαμαρτυρίες εκφράζουν από την πλευρά τους, με υπόμνημα που έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας, οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές των σχολείων, οι οποίοι πλέον θα διδάσκουν 5-10 ώρες την εβδομάδα.
Στο υπόμνημά τους υποστηρίζουν ότι σε αυτές τις συνθήκες «θα εκτελείται πλημμελώς το διοικητικό τους έργο εις βάρος της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου».
Όπως αναφέρουν, με το νέο καθεστώς θα υποτιμηθούν την ερχόμενη σχολική χρονιά «εργασίες, όπως η οργάνωση της λειτουργίας μιας μονάδας στην οποία εμπλέκεται μεγάλος ή πολύ μεγάλος αριθμός προσώπων και υπηρεσιών, αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών λόγω εντάσεων ή τραυματισμών που υπάρχουν καθημερινά στα σχολεία, επαφή με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή Διεύθυνση και το Υπουργείο Παιδείας».
Αναφέρονται ακόμη στις δυσκολίες που θα δημιουργηθούν για την επαφή «με υπηρεσίες για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, με τους Σχολικούς Συμβούλους και ιδιαίτερα με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής καθοδήγησης, συναντήσεις με τους γονείς των μαθητών και τους εκπροσώπους των μαθητών».
Στα καθήκοντά τους, στα οποία προστίθενται πλέον οι ώρες διδασκαλίας, απαριθμούν επίσης «προμήθειες κάθε υλικού που απαιτείται για τη λειτουργία του σχολείου, απάντηση στα τηλέφωνα, μεταφορά εγγράφων από και προς το ταχυδρομείο ή από και προς τη Διεύθυνση, μεταφορά βιβλίων στα σχολεία, διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, οικονομικά (σχολική επιτροπή), απουσίες μαθητών, διαχείριση αρχείου μαθητών-αποτελέσματα, εφημερίες, επιστασία, έκδοση τίτλων παλαιότερων ετών, οργάνωση ενδοσχολικών και εξωσχολικών δράσεων, κοινωνικές δραστηριότητες, άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, προγράμματα και τόσα άλλα».
Αυτές οι εργασίες κατά τους διευθυντές των σχολείων «δεν θα μπορούν να πραγματοποιούνται όταν από τις 33 ώρες διδασκαλίας κατά μέσο όρο την εβδομάδα ενός σχολείου, οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές θα βρίσκονται στην τάξη για μάθημα τις 20 ώρες».