Σε πανελλαδικό άνοιγμα των διοδίων προχώρησαν χθες τα μέλη του κινήματος “δεν πληρώνω”.
Η απόφαση είχε ληφθεί τον προηγούμενο μήνα, κατά τη συνεδρίαση του πανελλαδικού συντονιστικού επιτροπών αγώνα κατά των διοδίων.
Το άνοιγμα των διοδίων ξεκίνησε σε κάποιες περιοχές από τις 12 χθες το μεσημέρι και κορυφώθηκε στις 3 το απόγευμα.
Στόχος των διοργανωτών ήταν να ανοίξουν όλοι οι σταθμοί των διοδίων της χώρας και για το λόγο αυτό σε πολλές περιοχές πραγματοποιήθηκαν προσυγκεντρώσεις, ενώ έγινε μετακίνηση πολιτών με λεωφορεία.
Από την επιτροπή αγώνα της περιοχής του Ωρωπού ο Στρατής Λουπάτατζης, που παραβρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων των Αφιδνών τόνισε ότι «δεν διαπραγματευόμαστε για μείωση του αντιτίμου των διοδίων. Αυτό που ζητάμε είναι να καταργηθούν οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και έχουν τη λογική της προπληρωμής. Πληρώνουμε τους φόρους στα καύσιμα και στα τέλη κυκλοφορίας για να γίνουν τα έργα, δεν θα προπληρώνουμε και τα διόδια».
Πρόσθεσε, ακόμη, ότι οι κάτοικοι της περιοχής του Ωρωπού πληρώνουν κάθε χρόνο 1.500 με 1.700 ευρώ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, ενώ σε ό, τι αφορά στις διώξεις σε μέλη του κινήματος είπε ότι αυτές είναι μεμονωμένες και δεν αφορά το σύνολο των πολιτών που δεν πληρώνουν τα διόδια.
«Όλα αυτά γίνονται για να μας εκφοβίζουν, εμείς περιμένουμε τις ομαδικές κλήσεις και είμαστε έτοιμοι να πάμε στα δικαστήρια, γιατί κι εμείς έχουμε καταγγείλει τις εταιρίες στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης», τόνισε.
Από την πλευρά του, το μέλος του κινήματος «Πολίτες της Δυτικής Αθήνας» Δημήτριος Ντάβος, που βρέθηκε στο άνοιγμα των διοδίων της Αττικής οδού στη Φυλής, είπε ότι «δεν είναι ότι δεν θέλουμε να πληρώσουμε τα διόδια, αλλά οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί είναι καταχρηστικές και παράνομες. Δεν είναι δυνατόν να πληρώνεις για κάτι που δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα».
Αναφερόμενος στην εταιρεία που εκμεταλλεύεται τα διόδια στην Αττική οδό σημείωσε ότι «αυτή συμμετείχε μ’ ένα μικρό ποσοστό στην κατασκευή της και με την σύμβαση παραχώρησης που έχει γίνει και τις συνεχείς αυξήσεις, θα βγάλει τρελά κέρδη. Δεν μιλάμε πια για ένα κίνημα που λέει “δεν πληρώνω, δεν πληρώνω”, αλλά για ένα κίνημα που έχει ως σύνθημά του “δεν πληρώνομαι, δεν έχω να πληρώσω”».
Ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας επανέλαβε ότι μελετάται η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων με στόχο τη μείωση των διοδίων σε δρόμους που βρίσκονται υπό κατασκευή και οι χρήστες τους αντί να εξυπηρετούνται ταλαιπωρούνται, όπως ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών.
Υποστήριξε, ωστόσο, ότι δεν είναι λογικό να μην καταβάλλονται διόδια σε δρόμους στους οποίους μεγάλα τμήματα ή ακόμη και σύνολό τους έχουν ολοκληρωθεί.
Παράλληλα, στη Θεσσαλονίκη συγκροτήθηκε από σωματεία και κινήσεις πολιτών μία Πρωτοβουλία Επιτροπών, Κατοίκων και Φορέων ενάντια στα διόδια.
Tην πρωτοβουλία για τη συνάντηση είχαν οι Επιτροπές Ακρίβεια-Stop Θεσσαλονίκης και όπως δήλωσε το μέλος των Επιτροπών, Νίκος Νούλας, το «παρών» έδωσαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι του συντονιστικού Πρωτοβάθμιων Σωματείων, του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών, της Ένωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Σάββας Κωφίδης, μέλος της ομάδας Hasta la Victoria Siempre.
Η Πρωτοβουλία ενάντια στα διόδια θα λειτουργεί με ανοιχτό συντονιστικό και με συνελεύσεις.
Σχέδιο της κυβέρνησης κατά του Κινήματος
Η κυβέρνηση φέρεται έτοιμη να αναλάβει άμεσα δράση για την ανακοπή του κινήματος, σημειώνοντας ότι αν δεν σταματήσουν τα φαινόμενα ανυπακοής στα διόδια και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε θα δημιουργηθούν σύντομα συνθήκες αναρχίας στη χώρα.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το σχέδιο θα ξεκινήσει πιθανότατα από τα διόδια, όπου τις επόμενες ημέρες θα εγκατασταθούν εισαγγελείς για να συλλαμβάνει η αστυνομία με εντολή τους τούς παραβάτες που θα αρνούνται να πληρώσουν διόδια.
Θα πρέπει όμως προηγουμένως να αποσαφηνιστεί και νομικά τι είδους αδίκημα διαπράττουν αυτού του είδους οι παραβάτες προτού ξεκινήσουν οι διαδικασίες ποινικών διώξεων.
Η πρώτη κίνηση που έχει ήδη αποφασιστεί είναι να θωρακιστούν νομικά αλλά και λειτουργικά οι αστικές συγκοινωνίες και τα διόδια, έτσι ώστε να συγκεκριμενοποιηθούν τα αδικήματα που διαπράττουν οι παραβάτες.
Το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης επεξεργάζεται ήδη ένα σχέδιο τροπολογίας βάσει της οποίας στο εξής θα διώκεται και ποινικά όποιος αρνείται να πληρώσει εισιτήριο ή διόδια και δεν θα του επιβάλλεται ένα απλό πρόστιμο όπως συμβαίνει ως σήμερα.
Πρώτη καταχώρηση: 6 Φεβρουαρίου 11:58