Σε έναν δεύτερο γύρο διαβούλευσης, το επόμενο χρονικό διάστημα, παραπέμπεται το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης τις Κυριακές.
Η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν κατέληξε σε κάποια συγκεκριμένη πρόταση ως προς τον αριθμό των Κυριακών, κατά τις οποίες τα καταστήματα θα μένουν ανοιχτά.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής, ο οποίος προ ημερών είχε αναφέρει ότι η πρόταση της αντιπεριφέρειας αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων τις 42 από τις 52 Κυριακές του χρόνου, σήμερα δεν προσδιόρισε τον αριθμό, ενώ τάχθηκε υπέρ της λειτουργίας των καταστημάτων «τις περισσότερες Κυριακές».
Διευκρίνισε ακόμη ότι η απόφαση που θα λάβει η αντιπεριφέρεια θα προβλέπει την πιλοτική λειτουργία για έναν χρόνο των καταστημάτων της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και τη Λεωφόρο Νίκης. Είπε ακόμη ότι θα πρόκειται για μια προαιρετική απόφαση, που θα διαπιστωθεί στην πράξη αν θα εφαρμοστεί ή όχι από την πλευρά των καταστημάτων.
Όπως τόνισε ο κ. Τσαμασλής, στόχος της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές είναι η προβολή της Θεσσαλονίκης στο εσωτερικό και το εξωτερικό ως τουριστικού προορισμού. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι τα δικαιώματα των εργαζομένων θα διασφαλιστούν μέσω των ελεγκτικών μηχανισμών.
«Το στοίχημά μας δεν είναι να μιλήσουμε για πόσες Κυριακές, αλλά να δούμε το μοντέλο, πάνω στο οποίο θα οικοδομήσουμε το μέλλον της πόλης μας», ανέφερε από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και γνωστοποίησε ότι αντίστοιχη διαβούλευση θα γίνει και για τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες.
Υπέρ της προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων της πόλης για κάποιες Κυριακές, οι οποίες θα καθοριστούν με γνώμονα την συνολικότερη τουριστική ανάδειξη της Θεσσαλονίκης και το οικονομικό όφελος που θα έχει για την τοπική οικονομίας τάχθηκε με τη σειρά του ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης.
Να αφεθούν «ελεύθερες» όλες οι Κυριακές του χρόνου ώστε ο Εμπορικός Σύλλογος να αποφασίσει, πρότεινε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Μιχάλης Ζορπίδης, ενώ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κώστας Χαντζαρίδης πρότεινε τη λειτουργία των καταστημάτων 10 με 11 Κυριακές τον χρόνο.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών του Ιστορικού Κέντρου Χρήστος Νικολόπουλος τάχθηκε υπέρ της λειτουργίας των καταστημάτων του κέντρου τις Κυριακές εφόσον γίνουν υποδομές που θα αναβαθμίσουν την τοπική αγορά και θα την καταστήσουν ελκυστική στους τουρίστες. Υπέρ της τοποθέτησης του Εμπορικού Συλλόγου τάχθηκε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης Ιωάννης Μανδρίνος.
«Υπεραρκετή» χαρακτήρισε τη λειτουργία της αγοράς 7 Κυριακές τον χρόνο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παντελής Φιλιππίδης. Από την πλευρά του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο α’ αντιπρόεδρός του Μανώλης Βλαχογιάννης δήλωσε επιφυλακτικός, εκτίμησε ότι αντίστοιχες κινήσεις με τη Θεσσαλονίκη θα γίνουν και από άλλες πόλεις και προέβλεψε ότι δεν θα υπάρξει αύξηση του ενδιαφέροντος στην αγορά.
Την αντίθεση των εμποροϋπαλλήλων στην κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας εξέφρασε τέλος η πρόεδρος της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης Σοφία Καλαντίδου και χαρακτήρισε προσχηματική την προωθούμενη λειτουργία των καταστημάτων και τις Κυριακές προς όφελος των μεγάλων ομίλων και σε βάρος των μικρών καταστημάτων. Παρόμοια άποψη εξέφρασε και η πρόεδρος των μικρών και αυτοαπασχολούμενων εμπόρων Ράνια Καπετανγιώργη.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Τζιτζικώστας ανακοίνωσε τη συμφωνία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία των καταστημάτων του κέντρου της πόλης τις δύο Κυριακές της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Ζήτησε, μάλιστα, τη σύμφωνη γνώμη της προέδρου της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, η οποία ωστόσο απάντησε αρνητικά.
Κατόπιν αυτού, ο Περιφερειάρχης σχολίασε ότι, καθώς με τον ισχύοντα νόμο απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των εμποροϋπαλλήλων, θα αναζητηθούν εναλλακτικές νομικές δυνατότητες για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές της ΔΕΘ.