Το «πράσινο φως» για να γυριστεί ταινία με θέμα τον Αριστοτέλη Ωνάση πάνω στον Σκορπιό σκέφτεται να δώσει ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ στον διάσημο σκηνοθέτη Φερνάντο Μεϊρέγιες.
Η απάντηση στην πρώτη κρούση ήταν αρνητική, αλλά τώρα πληροφορίες αναφέρουν ότι ο νέος ιδιοκτήτης του «παραδείσου του Ωνάση» το μελετά ξανά, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο. Αν και οι λεπτομέρειες για την κινηματογραφική βιογραφία κρατιούνται ακόμη ως επτασφράγιστο μυστικό, οι καλλιτεχνικοί κύκλοι της Αργεντινής, από όπου θα ξεκινήσουν τα πρώτα γυρίσματα, βοούν ότι στα τέλη Οκτώβρη… θα σηκωθεί η κλακέτα του σκηνοθέτη. Και αυτή πιθανόν να συμπεριλάβει και μέρος του Σκορπιού, αυξάνοντας τις πιθανότητες να δούμε στο Ιόνιο τον Αλ Πατσίνο, που είναι ο επικρατέστερος… Ωνάσης.
Οι πρώτες σκέψεις
Η πολυαναμενόμενη ταινία, που έχει σκοντάψει πολλάκις σε οικονομικές συμπληγάδες, θα φέρει την υπογραφή του βραβευμένου Βραζιλιάνου σκηνοθέτη της «Πόλης του Θεού» και του «Επίμονου κηπουρού», ενώ τη σεναριακή διασκευή θα υπογράφει ο Μπράουλιο Μαντοβάνι. «Μπούσουλας» για τους χολιγουντιανούς δημιουργούς είναι το βιβλίο του Πίτερ Εβανς («Νέμεσις: Η αληθινή ιστορία του Αριστοτέλη Ωνάση, της Τζάκι Ο και του ερωτικού τριγώνου που έριξε τους Κένεντι»). Το βιβλίο δέχθηκε άπειρες κριτικές για το γεγονός ότι δεν βασίζεται σε αποδείξεις για τα όσα υποστηρίζουν τα κεφάλαιά του, παρά σε φήμες.
Η «Νέμεσις» ως ιδέα για ταινία εμφανίστηκε στον ορίζοντα το 2011, όταν ο υποψήφιος για Οσκαρ σκηνοθέτης, που πρωτοσυστήθηκε στο κοινό με τη φρενήρη γκανγκστερική περιπέτεια «Η πόλη του Θεού» (2002), αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου.
Την άνοιξη του 2012 και όταν το βιβλίο άρχισε να γίνεται σενάριο στο μυαλό του, ο Μεϊρέγιες έδειξε και τις προτιμήσεις του σε ηθοποιούς.
Ο Μάικλ Φασμπέντερ για τον ρόλο του Μπομπ Κένεντι και ο Αλ Πατσίνο ή ο Χαβιέ Μπαρδέμ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Αριστοτέλη Ωνάση.
Το φιλμ, που μάλλον θα προκαλέσει θύελλες, ξεκινά από τα πρώτα χρόνια της Αργεντινής, τον ανταγωνισμό του με τον Σταύρο Νιάρχο, τις σχέσεις του με τις Μαρία Κάλλας και Τζακλίν Μπουβιέ-Κένεντι, αλλά κυρίως θα επικεντρώνεται στη θυελλώδη αντιπαράθεσή του με τον Ρόμπερτ Κένεντι.Ο Μεϊρέγιες θέλει να ξεκινήσει τα γυρίσματα μέσα στο 2013 ή το αργότερο την άνοιξη του 2014. Την παραγωγή έχει αναλάβει η «Pathe», το συνολικό κόστος θα αγγίξει τα 30 εκατομμύρια δολάρια και τα γυρίσματα έχει προγραμματιστεί να διαρκέσουν περί τις δέκα εβδομάδες.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει πριν από δύο χρόνια ο Βραζιλιάνος δημιουργός, γυρίσματα στην Ελλάδα δεν επρόκειτο να γίνουν, αφού ο Σκορπιός δεν ήταν προσβάσιμος. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν οι σκηνές του Μπουένος Αϊρες να γυριστούν στο Βουκουρέστι, της Νέας Υόρκης στο Λονδίνο και της Ελλάδας στην Κροατία.
Μένει να δούμε πια τις τελικές αποφάσεις για τα οριστικά γυρίσματα και τα μέρη όπου θα ανάψει ο φακός της κινηματογραφικής κάμερας. Κι αν ο Σκορπιός θα είναι ανάμεσα σε αυτά.
Η επιλογή του πρωταγωνιστή και το μυστήριο με την Τζάκι
Ένας μύθος θα συναντήσει έναν άλλο μύθο στην προσπάθεια ενσάρκωσης του μεγάλου Αριστοτέλη Ωνάση από τον εκπληκτικό Αλ Πατσίνο. Η επιλογή του βραβευμένου με Οσκαρ ηθοποιού έγινε κυρίως εξαιτίας της μοναδικής φυσιογνωμικής ομοιότητάς του.
Παρ’ ότι υπήρξαν δεύτερες σκέψεις για την ηλικιακή διαφορά του Αλ Πατσίνο και του Ωνάση την περίοδο που πραγματεύεται η ταινία, εντούτοις αυτός φαίνεται να φορά… το κοστούμι του διάσημου Ελληνα. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ ήταν επίσης μεταξύ των επιλογών για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Για τον Μπομπ Κένεντι η απόφαση ήταν πιο εύκολη και τα φώτα έπεσαν αμέσως στον 36χρονο διάσημο Ιρλανδό ηθοποιό Μάικλ Φασμπέντερ.
Μυστήριο καλύπτει όμως τον έτερο μεγάλο ρόλο της ταινίας, που θα είναι η Τζάκι Κένεντι.
Το βιβλίο του Εβανς, που τώρα θα γίνει ταινία, πρωτοπαρουσιάστηκε ως θεατρική παράσταση το 2010 από τον θεατρικό συγγραφέα Μάρτιν Σέρμαν. Εστίασε στα τελευταία 12 χρόνια της ζωής του δισεκατομμυριούχου και στις σχέσεις του με τις γυναίκες.
Ο Σέρμαν δημιούργησε την εικόνα ενός κυνικού Ωνάση με έντονα καταναλωτική στάση απέναντι στο ασθενές φύλο, η ζωτική ενέργεια του οποίου έχει συγκεντρωθεί εξολοκλήρου στο να κατακτά διάσημες γυναίκες. Ο συγγραφέας υποστήριξε πως ο Ωνάσης χρηματοδοτούσε αραβική τρομοκρατική οργάνωση η οποία και προσέλαβε τον δολοφόνο του κουνιάδου της Τζάκι, που την πίεζε να δεχθεί την πρόταση γάμου του Αρίστου.
Στον ρόλο του Αρίστου ήταν τότε ο Ρόμπερτ Λίντσεϊ και η Λίντια Λέοναρντ έπαιξε τη Τζάκι Κένεντι – Ωνάση στο θέατρο Νovello του Λονδίνου.
Η ταινία του Μεϊρέγες αλλά και το θεατρικό του Σέρμαν είχαν κοινό πυλώνα. Το σκανδαλώδες και αμφιλεγόμενο… βιβλίο «Νέμεσις» του Πίτερ Εβανς. Ο συγγραφέας εκεί εξετάζει την πιθανότητα ο Ωνάσης να έχει πληρώσει ο ίδιος για τη δολοφονία του Ρόμπερτ Κένεντι. Και αυτό γιατί κατά τον Εβανς, ο Αριστοτέλης πίστευε ότι ο Κένεντι δεν του επέτρεπε να πραγματοποιήσει μια συμφέρουσα συναλλαγή με τους Αραβες και γι’ αυτόν τον λόγο πλήρωσε τους Παλαιστίνιους εταίρους του να τον απομακρύνουν.
Ο μεγάλος αντίπαλος
Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, στην ουσία η σύζυγος του Ωνάση -Τίνα Λιβανού- αποκάλυψε τα σχέδιά του στον εραστή της, τον μεγαλύτερο αντίπαλό του, τον Σταύρο Νιάρχο, ο οποίος τα ματαίωσε. Ως γενικός εισαγγελέας ο Μπόμπι είχε ερευνήσει τις επιχειρήσεις του Ωνάση και του είχε απαγορεύσει οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα με τις ΗΠΑ.
Ο ανταγωνισμός των δύο ανδρών για τη Τζάκι, σύμφωνα με το βιβλίο, κατέληξε στην υποτιθέμενη χρηματοδότηση της δολοφονίας του. Όπλισε, λοιπόν, ο Αριστοτέλης Ωνάσης το χέρι του δολοφόνου του Μπομπ Κένεντι; Και ο θάνατος του Αλέξανδρου σε μυστηριώδες αεροπορικό δυστύχημα μήπως δεν ήταν παρά τα αντίποινα που έπρεπε ο Έλληνας μεγιστάνας να πληρώσει; Μύθος ή πραγματικότητα, οι δύο αυτές υποθέσεις αναμένεται να απασχολήσουν και την ταινία.
Με λίγα λόγια η ταινία δεν θα ασχολείται με τη ζωή του Αριστοτέλη Ωνάση από την αρχή μέχρι το τέλος της, αλλά θα εστιάζει στο τελευταίο κομμάτι που αφορά την Τζάκι και τη σχέση του με τις ΗΠΑ.
Πάντως, τα λεγόμενα του Έβανς αμφισβητήθηκαν έντονα και δεν στηρίχτηκαν ποτέ σε ντοκουμέντα. Μάλιστα το 2005, όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο, το Ιδρυμα Ωνάση είχε εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά του για το περιεχόμενό του, γιατί δεν αποτελεί πραγματική βιογραφία, αμαυρώνει τη μνήμη του Έλληνα Κροίσου και δεν βασίζεται σε σοβαρή έρευνα, αλλά σε φήμες.