Σε νέες κινητοποιήσεις προχώρησαν σήμερα οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς, μετά από τη χθεσινή ανάπαυλα.
Πιο συγκεκριμένα, ακινητοποιημένα θα μείνουν σήμερα τα λεωφορεία από τις 11.00 έως τις 15.30, ενώ στάση εργασίας από τις 11.00 έως τις 15.00 πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ και στο τραμ.
Οι συρμοί του Μετρό και του Ηλεκτρικού έμειναν ακινητοποιημένοι από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί.
Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πραγματοποίησαν το μεσημέρι μηχανοκίνητη διαμαρτυρία, εκφράζοντας και με τον τρόπο αυτό την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες και κυρίως σε ότι αφορά τις εργασιακές σχέσεις και τη μείωση των αποδοχών τους.
Η διαμαρτυρία ξεκίνησε λίγο πριν από τις 12 το μεσημέρι από την Ομόνοια και αφού οι μοτοσικλετιστές, πολλοί από τους οποίους κρατούσαν μαύρες σημαίες, ανέβηκαν τη Σταδίου, έκαναν μια σύντομη στάση μπροστά από τη Βουλή, φωνάζοντας διάφορα συνθήματα και κατέληξαν στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, περίπου στη μία το μεσημέρι. Στο υπουργείο τους περίμεναν και άλλοι συνάδελφοί τους, ενώ άρχισαν να κορνάρουν τα φορτηγά που βρίσκονται έξω από το υπουργείο εδώ και μέρες.
Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ κ. Νίκος Κουλουμπαρίτσης εξέφρασε για άλλη μια φορά την αντίθεσή του στο νομοσχέδιο, το οποίο, όπως είπε, βάλει κατά των αστικών συγκοινωνιών, της ζωής των εργαζομένων και των οικογενειών τους. Είναι ανεπίτρεπτο, τόνισε η Ελλάδα του 2011 να είναι στην ίδια μοίρα μα τη Σιέρα Λεόνε και να θέλει η κυβέρνηση το μισθό των 1300 ευρώ να τον κάνει 900 και 800 ευρώ.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ κ. Νίκος Σιαπάτας σημείωσε ότι το νομοσχέδιο στην ουσία διαλύει τις αστικές συγκοινωνίες και κατακρεουργεί του εργαζόμενους, για το λόγο αυτό ο μόνος δρόμος που απομένει είναι η συνέχιση του αγώνα. Ο κ.Σιαπάτας εξέφρασε την αντίθεσή του στην αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, χαρακτήρισε δικαιολογημένη αντίδραση το «κίνημα δεν πληρώνω», προσθέτοντας πως όταν σου μειώνουν τους μισθούς κατά 30 και 40% δεν μπορείς να επιβάλεις αυξήσεις 40%.
Όπως ανακοίνωσαν οι συνδικαλιστές, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και την επόμενη εβδομάδα. Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της ΕΘΕΛ ανακοίνωσαν ότι θα κάνουν 24ωρη απεργία τη μέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, πιθανώς την επόμενη Τρίτη, 15 του μηνός, και πεντάωρη στάση εργασίας 11 με 16:00 την επομένη, προκειμένου να κάνουν γενική συνέλευση και να αποφασίσουν την περαιτέρω πορεία τους. Ανάλογη στάση αναμένεται να ακολουθήσουν και οι εργαζόμενοι στα άλλα μέσα, αν και πρόεδρος των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ κ. Νίκος Σιαπάτας δήλωσε ότι αποφάσεις θα ληφθούν αύριο, πιθανώς για όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους δηλώνουν οι εργαζόμενοι
Τη δική τους απάντηση στα όσα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και στα όσα αναφέρει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κυρίως σε ότι αφορά το θέμα των ελλειμμάτων, έδωσαν οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς, ΗΣΑΠ, Τραμ και Μετρό, δηλώνοντας παράλληλα αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Οι συνδικαλιστές υποστήριξαν ότι τα ελλείμματα που παρουσιάζει το υπουργείο ότι έχουν οι εταιρίες των αστικών συγκοινωνιών είναι πλασματικές, γιατί δεν έχει καταβληθεί η προβλεπόμενη επιδότηση από το κράτος. Χαρακτηριστικά τόνισαν ότι τη διετία 2002 και 2003 που το κράτος κατέβαλε κανονικά την επιδότηση, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας όχι μόνο δεν είχαν ελλείμματα, αλλά παρουσίαζαν και πλεόνασμα. Από τότε η επιδότηση ανέρχεται σε μόλις 18% από το προβλεπόμενο.
Οι εκπρόσωποι των μέσων σταθερής τροχιάς επέκριναν την ηγεσία του υπουργείου ΥΜΔ για έλλειψη διαλόγου στην κατάρτιση του νομοσχεδίου, το οποίο όπως τόνισαν όχι μόνο δεν επιτυγχάνει την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών αλλά αντίθετα οδηγεί σε αύξηση της τιμής του εισιτήριου, σε επιπλέον μείωση των μισθών των εργαζομένων πέραν των οριζόντιων μειώσεων της τάξης του 30%, που έχουν ήδη υποστεί, σε αραίωση των δρομολογίων, ενώ ανοίγει το δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών. Στο μόνο σημείο που συμφώνησαν με το νομοσχέδιο, είναι με την ενοποίηση των τριών μέσων σταθερής τροχιάς σε μια εταιρία.
Αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που έδωσαν οι εργαζόμενοι και έχουν σχέση με τα πλαστά εισιτήρια. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάιο, διαπίστωσαν ότι η διαφορά μεταξύ ακυρώσεων και πωληθέντων εισιτηρίων ήταν μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν ακριβώς στο μισό.
Πρωτη καταχώρηση: Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011, 12:43