Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 15 Οκτωβρίου αποφάσισε να προχωρήσει η ΟΙΕΛΕ «λόγω της βάρβαρης, νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής πολιτικής που διαλύει το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης, που διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και που σκοπεύει στην πριμοδότηση με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ των εργοδοτών εις βάρος των εκπαιδευτικών και ενόψει της εκδίκασης στις 17/10 της αίτησης ακύρωσης της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου που έχει κατατεθεί στο ΣτΕ».
Τα αιτήματα της απεργίας, όπως τα περιγράφει η Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της, είναι:
Η άμεση απόσυρση της εγκυκλίου Αρβανιτόπουλου, με την οποία επιχειρείται να καταλυθεί το Σύνταγμα και η εκπαιδευτική νομοθεσία, καθώς επιχειρείται να αποσυρθεί η κρατική εποπτεία από την ιδιωτική εκπαίδευση και να εγκαθιδρυθεί καθεστώς μαζικών και αναιτιολόγητων απολύσεων. (Την εφαρμογή της εγκυκλίου αυτής έχει ήδη αναστείλει προσωρινά με απόφασή του το ΣτΕ).
Η άμεση απόσυρση των εγκυκλίων του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την «απελευθέρωση» της λειτουργίας των ολοήμερων ιδιωτικών δημοτικών σχολείων και για την αύξηση του ωραρίου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ώστε να αποτραπεί η μέσω της απλήρωτης εργασίας μεγιστοποίηση κατά 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως των κερδών των σχολαρχών και οι απολύσεις εκατοντάδων εκπαιδευτικών.
Η ενίσχυση της κρατικής εποπτείας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Η ανοχή (και κάποιες φορές ακόμη και η συνέργεια) των εποπτικών αρχών της πολιτείας στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες έχουν γιγαντώσει την παρανομία (πλαστοί τίτλοι σπουδών, παραχαραγμένα ωρολόγια προγράμματα, αλλοίωση βαθμολογιών, αδήλωτη εργασία).
Η υπογραφή νέων ΣΣΕ με αξιοπρεπείς όρους αμοιβής και εργασίας για τους χώρους των Κέντρων Ξένων Γλωσσών και Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης.
Η ΟΙΕΛΕ τονίζει πως «η απεργία δεν είναι συντεχνιακού χαρακτήρα, αλλά κινητοποίηση με στόχο τη διαφύλαξη του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης που (ακόμη) παρέχεται από τα ιδιωτικά σχολεία και κατ’ επέκταση της διαφύλαξη συνταγματικά κατοχυρωμένης ισοτιμίας ανάμεσα στους μαθητές των δημόσιων και των ιδιωτικών σχολείων, κινητοποίηση για να διατηρηθεί ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός ως αξιοπρεπής λειτουργός της εκπαίδευσης και να μην μετατραπεί σε αναλώσιμο υπάλληλο, χειραγωγούμενο και εκβιαζόμενο από τον σχολάρχη».