Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) ζητώντας την ακύρωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την αποκρατικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ή αλλιώς Rosco) και της μεταφοράς των μετοχών της στο ΤΑΙΠΕΔ.
Στην αίτηση ακύρωσης η ΠΟΣ αναφέρεται στις αρνητικές συνέπειες που θα έχει η ιδιωτικοποίησής της στους εργαζόμενους, στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών αλλά και στην εθνική οικονομία.
Όπως επισημαίνεται «βλάπτονται άμεσα τα εργασιακά, ασφαλιστικά και οικονομικά συμφέροντα του προσωπικού (αλλαγή κανονισμών εργασίας, απολύσεις εργαζομένων κ.λπ.)».
«Η απόσχιση της δραστηριότητας συντήρησης του τροχαίου υλικού από τον ΟΣΕ, η οποία ξεκίνησε με τον ν. 4111/2013 και ολοκληρώνεται με την προσβαλλομένη ΚΥΑ, αφενός θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, κατά προφανή βλάβη του δημοσίου συμφέροντος, αλλά είναι και αντίθετη στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία», συμπληρώνεται.
Τέλος, στην αίτηση ακύρωσης αναφέρεται ότι η αποκρατικοποίηση της Rosco «θα έχει αρνητική συμβολή στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση και την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης διότι, α) το ποσό της πώλησης θα πάει κατευθείαν στο ειδικό ταμείο της ΤτΕ για τους δανειστές, β) δεν θα αυξηθεί η απασχόληση αλλά η ανεργία, γ) θα οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση και κλείσιμο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη συντήρηση και επισκευή τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, και δ) θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».
Υπενθυμίζεται ότι η ΠΟΣ έχει καταθέσει και αίτηση ακύρωσης κατά της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα συζητηθεί στο ΣτΕ στις 5 Νοεμβρίου.