Τα προσόντα και τις προϋποθέσεις αξιολόγησης των δημοτικών αστυνομικών, που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα κινητικότητας, για την επανατοποθέτησή τους σε υπηρεσίες των υπουργείων Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, περιγράφουν δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Στις ΚΥΑ διευκρινίζονται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την υλοποίηση του προγράμματος κινητικότητας και τη μετακίνηση των δημοτικών αστυνομικών στις νέες τους υπηρεσίες. Οι ΚΥΑ αυτές εκδίδονται σε συνέχεια των προβλεπόμενων Υπουργικών Αποφάσεων από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στις οποίες αναλύονται τα βήματα με τα οποία οι φορείς θα υποδεχτούν υπαλλήλους από το πρόγραμμα της κινητικότητας.
Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες επανατοποθέτησης δημοτικών αστυνομικών στα υπουργεία Οικονομικών (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων), Εσωτερικών (υπηρεσίες ιθαγένειας-«one stop shop») και Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας (υπηρεσίες δίωξης του παραεμπορίου).
Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε σχετικά ότι «έχω τονίσει με κάθε ευκαιρία ότι η ένταξη στο πρόγραμμα της κινητικότητας δεν οδηγεί κατ’ ανάγκη στην απόλυση. Το πρόγραμμα κινητικότητας πρωτίστως θα αξιοποιηθεί για να μετακινηθούν υπάλληλοι σε θέσεις από τις οποίες θα μπορούν να προσφέρουν περισσότερα στο Δημόσιο και κατά συνέπεια σε κάθε πολίτη. Η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα στη διαδικασία επανατοποθέτησης κάθε υπαλλήλου σε νέα θέση, διασφαλίζεται από την εποπτεία και τον έλεγχο του ΑΣΕΠ».
Τα επόμενα βήματα
Ειδικότερα, τα βήματα που έπονται, μέχρι την επανατοποθέτηση των δημοτικών αστυνομικών, είναι τα εξής:
1. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης γνωστοποιεί στο Τριμελές Συμβούλιο τα αιτήματα των φορέων για την κάλυψη θέσεων που θα πληρωθούν από δημοτικούς αστυνομικούς.
2. Εντός δέκα ημερών το Τριμελές Συμβούλιο γνωμοδοτεί για τον αριθμό και τα απαιτούμενα προσόντα των υπαλλήλων που θα μετακινηθούν στους φορείς υποδοχής.
3. Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης εκδίδει σχετική ανακοίνωση, βάσει της γνωμοδότησης του Τριμελούς Συμβουλίου, με την οποία καθορίζονται η σειρά προτεραιότητας των φορέων υποδοχής και ο αριθμός που θα διατεθεί σε κάθε φορέα (ΦΕΚ).
4. Οι δημοτικοί αστυνομικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα καλούνται μέσα σε 15 μέρες να υποβάλουν αίτηση προτίμησης, συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
5. Εντός 10 ημερών από τη λήξη αυτής της προθεσμίας, οι φορείς υποδοχείς θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη σύνταξη των πινάκων συνδρομής κριτηρίων. Στη συνέχεια, αποστέλλουν τις αιτήσεις στους φορείς υποδοχής και στο ΑΣΕΠ, το οποίο προβαίνει στη μοριοδότηση των υπαλλήλων.
6. Εντός 15 ημερών από τη λήψη των πινάκων βαθμολογικής κατάταξης του ΑΣΕΠ, συνεδριάζουν τα αρμόδια Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια των φορέων υποδοχής. Με βάση τα γενικά και ειδικά κριτήρια που έχουν καθοριστεί από τις ΚΥΑ, γνωμοδοτούν και διαβιβάζουν τους πίνακες βαθμολογικής κατάταξης στο ΑΣΕΠ, το οποίο καταρτίζει ενιαίο πίνακα διάθεσης.
7. Εκδίδεται υπουργική απόφαση μετάταξης-μεταφοράς του φορέα υποδοχής (ΦΕΚ).